مصرف دارو در ۸۴ درصد سالمندان کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت راه اندازی مراکز طب سالمندی برای کنترل بیماری‌های سالمندان تاکید کرد.

مصرف دارو در ۸۴ درصد سالمندان کشور

به گزارش ممتاز نیوز، حسین قناعتی، هدف نظام سلامت را ایجاد فرصت‌های لازم برای بهره مندی افراد از سلامت دانست و گفت: امروزه سن فعالیت افراد نسبت به گذشته افزایش یافته و سنین ۵۵ تا ۶۵ سال که اوج بهره وری است باید مورد توجه قرار گیرد و اگر ما به سلامت این گروه توجه کنیم بهره‌وری جامعه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاخص امید به زندگی از ۶۶ سال به ۷۵ سال رسیده است، افزود: هر ساله ۱.۷ درصد به جمعیت جهان افزوده می‌شود و این در حالی است که به افراد بالای ۶۵ سال ۲.۵ درصد افزوده می‌شود و کشور ما نیز از این امر بی نصیب نمانده است.

قناعتی با بیان اینکه در سال ۱۴۱۰ جمعیت سالمند کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود، گفت: باید آمادگی لازم برای ارائه خدمت به سالمندان داشته باشیم و برنامه ریزی جدی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، وجود سالمندان را ارزشمند خواند و افزود: توجه به نیاز‌های این قشر مغفول مانده و لازم است برای آن‌ها تمهیدات و برنامه ریزی ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بیماری‌های سالمندان و نیاز آن‌ها به مرکز اختصاصی طب سالمندی، گفت: کشور‌هایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس روند سالمندی را بعد از ۷۵ تا ۹۰ سال طی کرده‌اند و متأسفانه کشور ما در عرض ۳۰ سال این رتبه را کسب خواهد کرد بنابراین خیلی سریع‌تر باید این تمهیدات صورت گیرد.

قناعتی در خصوص چالش‌های دیگر سالمندان، افزود: ۳۴ درصد افراد سالمند محدودیت فعالیت دارند و ۸۴ درصد سالمندان از سرطان، بیماری‌های قلبی و ریوی و بیماری‌های اسکلتی حرکتی رنج می‌برند و دارو مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه خدمت به سالمندان پیشگام بوده و امیدوارم به همت متخصصان طب سالمندی فلوشیپ این رشته گسترش یابد تا بتوانیم به سالمندان خدمات بیشتری ارائه دهیم.

انتهای پیام/


پلاس
سبک زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.