مصرف زیاد گوجه سبز ممنوع!!!

۰۲خردادماه،

یک کارشناس تغذیه بیان این که گوجه سبز غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف بسیاره از حد گوجه سبز سبب نفخ معده می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،ناهید برخورداری گفت: گوجه سبز (آلوچه) طعمی ترش، سفت و ترد دارد و اغلب با نمک به عنوان تنقلات مصرف می‌شود.
 
وی اظهارکرد: هر ۱۰۰ گرم گوجه سبز،۳۰کیلوکالری انرژی دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان این که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است ادامه داد: از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده‌است.

برخورداری عنوان کرد: کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی- روده‌ای از دیگر خواص این میوه است.

وی با بیان این که این میوه غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف بسیاره از حد گوجه سبز سبب نفخ معده می‌شود.

برخورداری تصریح کرد: گوجه سبز سبب تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.

وی با اشاره به این که اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد گفت: این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه می باشند.

این کارشناس یادآورشد: مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به سبب وجود اسید اسکوربیک برای اشخاص مبتلا به نقرس پیشنهاد می‌شود.

برخورداری متذکرشد: گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش‌ها نیزمصرف می‌شود. از این میوه می توان به عنوان طعم دهنده و ترش مزه کردن غذاها به جای نمک استفاده کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.