مصرف سرانه دارو با اجرای برنامه پزشک خانواده کاهش می‌یابد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده و منطقی شدن مراجعه iبه پزشک انتظار می‎رود سرانه مصرف دارو کاهش پیدا کند.

به گزارش تفسیری گروه علمیممتازنیوز،دکتر حشمت‌الله داودپور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در رابطه با اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در استان چهارمحال و بختیاری جلسات بسیاری برگزار شده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم در این جهت انجام گرفته است.
 
وی افزود: در همین جهت برای عقد قرارداد با پزشکان عمومی، پزشکان متخصص و مراکز تشخیصی و درمانی اقدامات موثری انجام گرفته است.
 
داودپور با اشاره iبه اینکه ساکنان همه شهرهای این استان iبه جز شهرکرد در سامانه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: در همه شهرها iبه غیر از شهرکرد ثبت‌نام در سامانه انجام شده و اطلاعات اشخاص در سیستم ثبت شده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برهمین اساس تنها کافی است تا پزشکان با تأیید نوع بیمه iبه صورت خانوادگی بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار داده و اقدامات لازم را در این جهت انجام دهند.
 
داودپور با اشاره iبه مشکلات جمع‌آوری اطلاعات اشخاص، اظهار داشت: با توجه iبه این مشکلات همه ساکنان شهرکرد در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند و بیماران می‎توانند در صورت مراجعه iبه پزشک همزمان ثبت‌نام خود را نیز انجام دهند.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر پزشک می‎تواند تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد، گفت: با توجه iبه دو شیفته بودن کار مطب و مراکز درمانی، ارائه خدمات درمانی iبه این تعداد برای هر پزشک عملی و قابل قبول است.
 
داودپور افزود: با این حال در صورت کمبود پزشک این تعداد با نظر ستاد اجرایی شهرستان‌ها قابل افزایش خواهد بود.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه پزشک خانواده و منطقی شدن مراجعه iبه پزشک انتظار می‎رود سرانه مصرف دارو در این استان کاهش پیدا کند./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.