مصرف گیلاس موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست می‌شود

گیلاس سرشار از فیبر است و در هر واحد آن که شامل ۱۴۰ گرم است، ۳ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در میوه‌ها فرآیند دفع را تسهیل می‌کند و مانع تجمع چربی در بدن می‌شود. مصرف میوه‌های دارای فیبر مانند گیلاس به افراد دارای یبوست توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: گیلاس دارای مقدار فراوانی ویتامین A است و مصرف آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست بسیار موثر است.

دکتر دردانه حسین در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: گیلاس میوه‌ای است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود و آنتی‌اکسیدان نیز فرد را در برابر ابتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر محافظت می‌کند.

وی افزود: گیلاس سرشار از ویتامین‌های A و C است؛ البته ویتامین‌های دیگری مانند E نیز به مقدار کم در این میوه وجود دارد. اسید فولیک، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم نیز به مقدار کم در گیلاس وجود دارد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: گیلاس سرشار از فیبر است و در هر واحد آن که شامل ۱۴۰ گرم است، ۳ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در میوه‌ها فرآیند دفع را تسهیل می‌کند و مانع تجمع چربی در بدن می‌شود. مصرف میوه‌های دارای فیبر مانند گیلاس به افراد دارای یبوست توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: گیلاس در رده‌ میوه‌های قرمز رنگ قرار دارد که این نوع میوه‌ها سرشار از کراتین هستند و کراتین نیز پیش‌ساز ویتامین A است. این نوع ویتامین ضدعفونت است و موجب تقویت بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست می‌شود.

حسین گفت: تنها مشکل این میوه این است که میزان قند موجود در آن زیاد است و نوع این قند نیز گلوکز است. ۲۲ گرم از هر واحد این میوه را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد، بنابراین افراد مبتلا به دیابت کمتر از دیگران باید از این میوه استفاده کنند. در مصرف گیلاس باید تعادل رعایت شود، در غیر این صورت مشکلات گوارشی بروز می‌کند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.