مصر قیمت بنزین و سوخت را جهانی می‌کند

کمیته قیمت گذاری فرآورده های نفتی در مصر تصمیم گرفت قیمت بنزین و گازوئیل و همچنین گاز مایع را در این کشور، مطابق با قیمت های بین المللی افزایش دهد.

مصر قیمت بنزین و سوخت را جهانی می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از سی ان ان، وزارت نفت مصر با انتشار بیانیه ای در فیسبوک اعلام کرد  کمیته قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی که امور بررسی و تعیین قیمت سوخت را زیر نظر دارد، با هدف اصلاح قیمت فرآورده‌های نفتی با توجه به نتایج مثبت اقدامات اصلاحی اقتصادی قیمت بنزین و سوخت خودرو را افزایش داده است.

 در بیانیه افزایش مستقیم قیمت تمام شده فرآورده های نفتی، افزایش قبوض حمل و نقل، بارگیری و ارسال فرآورده های نفتی وارداتی از خارج از کشور در نتیجه افزایش مستقیم قیمت ها در پی وقایع دریای سرخ، از جمله اقداماتی عنوان شده است که این وزارتخانه اخیرا انجام داده است.

در این بیانیه  هدف از این اقدام، کاهش بخشی از شکاف ها میان هزینه تمام شده و قیمت عرضه عنوان شده و قیمت های جدید که از روز جمعه قرار است اعمال شود به شرح ذیل اعلام شده است:

انواع بنزین، به ترتیب: هر لیتر بنزین اوکتان ۹۵: ۱۳.۵۰ جنیه (۲۹ سنت)؛ هر لیتر بنزین اوکتان ۹۲: ۱۲.۵۰ جنیه (۲۷ سنت) و  بنزین اوکتان ۸۰، ۱۱ جنیه  (۲۴ سنت).

در همین حال گازوئیل نیز هر لیتر ۱۰ جنیه (۲۱ سنت)  و کپسول گاز نیز معادل ۱۰۰ جنیه  (۲.۴۱ دلار) قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.