مصلاهای نماز جمعه نباید برای تکمیل شدن معطل اعتبار بمانند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام مصلی‌های نماز جمعه در برخی استان‌ها، گفت: تکمیل و ساخت مصلی‌های نماز جمعه نیازمند مشارکت آحادم مردم است و مصلی نماز جمعه مرکز استان نباید نیمه کاره و معطل اعتبار بماند.

مصلاهای نماز جمعه نباید برای تکمیل شدن معطل اعتبار بمانند

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری، امروز سه شنبه ۴ آبان در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان با موضوع شبکه امامت و مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلی المهدی(عج) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علما و طلبه‌های جوان باید موضوع مسجد را از ابعاد گوناگون علمی و پژوهشی در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه غنای علمی و فرهنگی مردم بیرجند، افزود: جوانان این استان به عنوان الگو باید با ابتکار و نوآوری تولیدات فاخری برای جذب حداکثری به سمت و سوی مساجد این استان داشته باشند تا برای الگوگیری در سایر نقاط کشور بتوانیم استان خراسان جنوبی را مثال بزنیم.

وی با بیان اینکه خودسازی و جامعه‌پردازی باید از طریق مسجد انجام شود، ادامه داد: براساس روایات ما زمین فلسفه وجودی آن با اتصال به خدا و خضوع در برابر حق محقق شود.

علی اکبری با تأکید بر اینکه مساجد مکان‌های منتخب خدا بر روی زمین هستند، عنوان کرد: مساجد باید آزاد از هر گونه شائبه‌ای باشند و فقط برای خدا تطهیر شوند و تولیت همه مساجد از مسجد الحرام تا مسجد القصی با خداست و امامان جماعت و دیگران در دیگر تولیت‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت خادم اول هر مسجد است، افزود: مساجد هویت اجتماعی و عواطف پیوند دهنده است و مومنین در مساجد باید رنگ الهی بگیرند معاشرت‌ها و ازدواج‌ها در مسجد رقم خورد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از اینکه بسیاری از مساجدی که داریم ربطی به مسجد مورد علاقه و تاکید اسلام ندارند، تصریح کرد: مساجد باید مرکز اتصالات اخوت ایمانی محله باشد و همه برای مسجد عاشقانه کار  انجام دهند.

علی اکبری ادامه داد: در بسیاری از شهرهای کشور  مصلی‌های نماز جمعه هنوز نیمه تمام است اما با همان وجود برخی جاها مومنان در همان مصلی‌های نیمه تمام نماز می‌خوانند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما نگاه تشریفاتی نداریم اما معتقدیم در مصلی‌ها باید بخش‌های مختلف از جمله مدرسه علمیه و مراکز فرهنگی وجود داشته باشد و همه رفتارهای مردم بر محور مصلی‌ها باشد.

وی بیان کرد: در تکمیل و ساخت مصلی نماز معه و  مسجد باید آحاد مردم مشارکت داشته باشند چون بنا بر روایات اگر کسی مسجدی بسازد خداوند برای او در بهشت خانه ای فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مصلی نماز جمعه مرکز استان نباید نیمه کاره و معطل اعتبار بماند، افزود: یکی از نخستین فضاهایی که باید به بهترین شکل طراحی شود مصلی‌های نماز است، مگر چند مسجد مصلی جامع در هر شهر و استان داریم؟.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.