مضحک ترین خودرو نمایشگاه شیکاگو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مضحک ترین خودرو نمایشگاه شیکاگو

مضحک ترین خودرو نمایشگاه شیکاگو

پرشین خودرو: در نمایشگاه خودرو شیکاگوی ۲۰۲۴ گران ترین برچسب قیمت از آن خودرو بوگاتی ویرون بود، اما نکته این جا است که چه کسی می تواند از قدرت این خودرو استفاده کند.

به گزارش ممتازنیوز، فقط تعداد بسیار معدود و در شرایط بسیار نادر می توانند از آن چه بوگاتی در اختیار گذاشته بهره ببرند. بوگاتی ویرون ۱۶٫۴ که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد در نمایشگاه امسال در معرض دید قرار گرفته که حجم موتور ۸ لیتری دارد و به ۴ توربوشارژر مجهز است (همان توربوشارژر دو قلو هم از سر حرفه ای ترین رانندگان هم زیاد است)، قوای محرکه ۱۶ سیلندر آن نیرو را به هر ۴ چرخ منتقل می کند و با این امکانات توان این خودرو ۱۰۰۱ اسب بخار است و می تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. یعنی صفر تا صد این خودرو از شتاب خواندن این جملات پیش روی شما هم بالاتر است. این خودرو ظرف ۲٫۶ ثانیه می تواند از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
اما مدل ۲۰۲۴ که در نمایشگاه بین المللی خودرو شیکاگو به نمایش گذاشته نشده ۱۲۰۰ اسب بخار توان داشته و صفر تا صد آن ۲٫۵ شده است. دلیل این که مدل ۲۰۲۴ این خودرو در نمایشگاه به نمایش در نیامده این است که از قبل فروخته شده و صاحب دارد.
اما سؤال این است که این شتاب و سرعت سرسام آور را چه کسی و در کجا می تواند به کار بگیرد؟! مضحک تر این که بوگاتی مخصوص مسابقات فرمول۱ می تواند سرعت ۱۰۰ کیلومتر را ظرف ۲٫۵ ثانیه به صفر برساند. از این جهت مضحک است که خریدار آن ۳٫۴ میلیون دلار بابت خودرویی می پردازد که نمی تواند از حداکثر توانمندی آن استفاده کند. با این حال در سال ۲۰۱۲ از این خودرو ۳۱ دستگاه به فروش رسید. در سال ۲۰۰۸ از این خودرو ۷۱ دستگاه فروخته شده بود. درحال حاضر صاحب اصلی برند بوگاتی، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.