مطالبات بازنشسشتگان کشوری تسویه می شود – اخبار اجتماعی

در حال حاضر ۷۷۲ هزار بازنشسته مشمول دریافت مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که با هر پرداخت، مطالبات تعداد زیادی از این افراد تسویه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از صندوق بازنشستگی کشوری براساس مصوبه هیأت وزیران بابت مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از هشتم مهرماه سال ۸۶ تا مهرماه سال ۸۷ مبلغ ۱۸۳۰ میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص یافت .که تاکنون از محل فروش این سهام‌ها طی دو قسط جمعاً ۴۲۰ هزار تومان به  ۱۸۳۰هزاربازنشسته پرداخت شده است.
بنابراین گزارش در حال حاضر پس از تسویه کامل حدود ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، نزدیک به ۷۷۲ هزار بازنشسته همچنان در نوبت دریافت باقیمانده مطالبات خود هستند که بیشترین گروه این افراد مربوط به فرهنگیان بازنشسته وزارت آموزش و پرورش می‌شود.
محمد رحیم احمدوند رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین اقدامات برای پرداخت باقیمانده مطالبات بازنشستگان گفت: این سازمان از صندوق بازنشستگی کشوری وکالت دارد تا بخشی از سهام شرکت‌های تعیین شده را به صورت نقدی و بخش دیگر را به صورت اقساط به فروش برساند که تاکنون ۷۳۲ میلیارد تومان از سهام‌های مذکور فروخته شده و از این مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان بابت سال ۹۰ و شش ماهه سال ۹۱ به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز شده است.
وی افزود: البته در این میان ۶۷ درصد سهام نیروگاه تبریز نیز به صندوق واگذار شده و قرار است بخشی از سهام شرکت هواپیمایی هما نیز به این صندوق داده شود تا از محل سود آن بتوان بخشی از مطالبات بازنشستگان را پرداخت کرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به بهبودی وضعیت بورس کشور، همکاران سازمان خصوصی‌سازی تلاش دارند تا تعدادی از سهام‌های اختصاص داده شده به صندوق بازنشستگی کشوری را به بازار عرضه کنند که ان‌شاءالله پس از فروش این سهام‌ وجوه حاصل از آن به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز خواهد شد. وی گفت: ما تلاش داریم تا تمامی سهام شرکت‌هایی که هیأت وزیران برای صندوق بازنشستگی کشوری تصویب کرده را بفروشیم تا هر چه سریع‌تر باقیمانده مطالبات بازنشستگان تسویه گردد اما با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور لازم است بازنشستگان کمی صبرپیشه کنند تا ما بتوانیم این سهام را به پول نقد تبدیل کنیم. رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه تأکید کرد: تلاش این سازمان در شش ماهه دوم سال آن است که تا پایان سال جاری مجموعاً ۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات را به صورت نقد و اقساط تسویه کند و وجوه آن را به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز نماید.
احمدوند با بیان اینکه حل مشکلات بازنشستگان مایه خرسندی مسئولان دولت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده به تازگی مسئولیت این سازمان را برعهده گرفته‌ام اما پس از آن که در جریان مطالبات بازنشستگان قرار گرفتم به مدیران و همکاران این حوزه دستور دادم هر چه سریع‌ تر نسبت به حل مشکلات بازنشستگان اقدامات لازم و فوری را انجام دهند که خوشبختانه از ۱۸۳۰ میلیاردتومان سهام نزدیک ۷۳۲ میلیاردتومان آن فروخته شده است و برای مابقی آن نیز  تلاش می‌شود تا هر چه سریع‌تر در بازار بورس عرضه و فروخته شود. ۷۷۲ هزار بازنشسته مشمول دریافت مطالبات ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد:در حال حاضر مهمترین مأموریت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت مطالباتبازنشستگان است و در این زمینه ظرف سه ماهه اخیر مکاتبات و پیگیری‌های لازم از سوی مدیران این صندوق انجام شده است اما تغییر مدیریت در سازمان خصوصی‌سازی باعث شد تا برای مدت کوتاهی پیگیری مطالبات بازنشستگان از سازمان خصوصی سازی به تعویق بیفتد ولی خوشبختانه با برگزاری چندین جلسه کاری، تصمیمات و اقدامات مدیریت جدید نشان از آن دارد که ایشان با جدیت کامل در تلاشند تا هر چه سریعتر بخشی از وجوه فروخته شده از سهام را به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز کنند که امیدواریم این کار هر چه زودتر انجام گیرد. عطاریان در ادامه افزود: به موازات اقدامات انجام شده مقامات ارشد دولت نیز برای آماده‌سازی بخشی از مطالبات بازنشستگان کشوری با سعه‌صدر و عزمی جدی در حال پیگیری هستند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک نتایج این تلاش‌ها همراه با اخبار خوب به بازنشستگان اعلام شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حمایت‌های ویژه و دستورات اکید رئیس جمهور مبنی بر تسریع در پرداخت مطالبات بازنشستگان را نشانه اهتمام و مساعدت رئیس جمهور نسبت به حل مشکلات معیشتی بازنشستگان کشور دانست و اظهار داشت: پشتیبانی و حمایت شخص دکتر احمدی‌نژاد از پرداخت مطالبات بازنشستگان، این امیدواری و اطمینان را در آنان ایجاد کرد که مسائل و مشکلات بازنشستگان همچنان در نظر مسئولان دولت اهمیت بسزایی دارد.
به گفته عطاریان در حال حاضر ۷۷۲ هزار بازنشسته مشمول دریافت مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که با هر پرداخت، مطالبات تعداد زیادی از این افراد تسویه می شود./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.