مطهری:دولت بی‌انضباطی مالی دارد

به نقل از خبرآنلاین، علی مطهری نماینده تهران در واکنش به این بخش از سخنان محمود احمدینژاد در گفتوگوی تلویزیونیاش، اظهار داشت: اتفاقا وقتی که روی «ترین» بودن، تاکید میشود؛ شک انسان بیشتر میشود. اینکه بگوییم «پاکترین» و «عادلترین»هستیم، انسان را به شک میاندازد.

وی با بیان اینکه دیگران باید راجع به عملکرد دولت، اظهارنظر کنند و بگویند که این دولت «پاکترین» هست یا نه؟، ادامه داد: دولت باید در مواردی مثل اختلاس سههزار میلیاردی پاسخگو باشد. بدون شک این اختلاس با توصیههای مقامات دولتی همراه بوده اگرچه ممکن است مدرکی بر جای نمانده باشد. بنده از یکی از مقامات قضایی که نقش مستقیم در دادگاه اختلاس داشت، شنیدم که دولت ۱۲ هزار هکتار از جنگلهای شمال را به گروه آریا برای اشتغالزایی واگذار کرده بود. اگر بخواهیم با حسن نیت نگاه کنیم، دولتمردان به شوق اشتغالزایی دچار این خطاها شدهاند.

مطهری در مورد گفتوگویش با این مقام قضایی ادامه داد: از او سوال کردم که آیا آقای مثلا «ب» در این توصیهها نقشی داشته و ایشان گفتند که این موضوع برای من ثابت شده است ولی به صلاح کشور نیست که اعلام شود.

نماینده تهران، تاکید کرد: من نمیگویم که این دولت اهل اختلاس است، اما می توانم بگویم که این دولت یکی از بی انضباط ترین دولت ها در امور مالی بوده است.

وی از بخشی از سخنان رئیسجمهور مبنی بر اینکه «در مدیریت دولت نباید دخالت شود» استقبال کرد و با بیان اینکه، «این حرف درستی بود که ایشان گفتند» ادامه داد: باید یک مدیریت واحد اجرایی وجود داشته باشد. آن بخش از سخنان ایشان که گفتند در حال حاضر در بانکهای ما ربا وجود دارد هم حرف درستی است.

مطهری همچنین از بخش دیگری از سخنان احمدینژاد که به استناد قانون اساسی گفت «به  بهانه امنیت ملی نمیتوان آزادی را محدود کرد» هم به نیکی یاد کرد و افزود: این موضع خوبی است هرچند که دیر عنوان کردهاند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.