معادن موجود در استان آذربایجان شرقی دارای استاندارد لازم است

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‘وجیه اله جعفری ‘ با ابراز تاسف از ‌ وقوع زلزله در شهرهای آذربایجان شرقی گفت: بلافاصله پس پیگیری‌های لازم را در خصوص بروز تلفات یا خسارات احتمالی در معادن انجام دادیم که پس از بررسی‌ها مشخص شد این حادثه، خوشبختانه هیچ‌گونه تلفاتی در معادن استان به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ یکی از مجموعه‌های فرآوری مس در این استان از نگرانی‌های جدی پس از وقوع زلزله بود، توضیح داد : خوشبختانه این مجموعه فرآوری که در بخش‌هایی از آن اسید مورد استفاده قرار می‌گرفت استاندارد و دارای ساختاری ایمن بود و خوشبختانه پس از وقوع زلزله هیچ گونه نشتی یا خرابی در آن دیده نشد.

وی به فعالیت چند معدن ذغال سنگ در منطقه کلیبر در نزدیکی محل وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر این معادن از نظر ایمنی مورد بازرسی قرار گرفتند و اقدامات لازم برای افزایش سطح ایمنی و رعایت استانداردها در این معادن نیز صورت گرفت .

جعفری در ادامه با ابراز همدردی با خانواد‌ه‌های داغدار و زلزله زده این استان،‌ ازخداوند متعال برای بازماندگان صبر مسئلت کرد.

* ۳۰۰معدن فعال در استان آذربایجان شرقی وجود دارد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در مورد اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله نیز گفت: در پی وقوع این حادثه، ستاد بحران در سازمان تشکیل شد که نتیجه آن برقراری سریع ارتباط با واحدهای تولید صنایع غذایی در سطح استان و ارسال کمک‌های ضروری به زلزله زدگان است.

‘محمد جعفر عظمایی’ افزود : آب معدنی، نان، خرما، بیسکوییت و برخی اقلام مورد نیاز دیگر، از جمله مواردی بوده که با هماهنگی‌های به عمل آمده با تولیدکنندگان و فرمانداری مناطق زلزله زده برای بازماندگان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی بیش از ۳۰۰ معدن فعال وجود دارد، تصریح کرد: وقوع زلزله و پس لرزه‌های آن هیچ گونه تلفات جانی در معادن این استان نداشته و فقط در یکی از ساختمان‌های اداری یکی از مجموعه‌های فعال در بخش صنایع معدنی چند نفر جراحت سطحی برداشته اند.

زلزله ای به بزرگی ۶٫۲ در مقیاس ریشتر ، روز شنبه تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۵۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.