معافیت های جدید مشمولان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی

خبرگزاری آریا – معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، سرهنگ حلوایی با بیان اینکه همچنین تنها پسر خانواده هایی که حداقل دارای سه دختر و تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند نیز از خدمت معاف می شوند ،  افزود: علاوه بر معافیت های ذکر شده همچنین مشمولانی که با بانوان معلول ازدواج می کنند نیز با درخواست بهزیستی و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی تا مدت ۵ سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت استفاده و در پایان ۵ سال معافیت دائم اخذ می کنند.
وی معافیت دیگر مددجویان تحت پوشش بهزیستی را در خصوص آن دسته از مشمولانی عنوان کرد که دارای فرزند معلول هستند و با درخواست بهزیستی استان و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی اینگونه مشمولان نیز از معافیت دائم برخوردار می شوند.
سرهنگ حلوایی در خصوص امکان بخشودگی غیبت مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: صرفا تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار داشتن مجوزی برای بخشودگی غیبت مشمولان غایب نیست و به جز تسهیلات بیان شده و همچنین کاهش تعرفه های مربوط به صدور کارت معافیت اینگونه مشمولان امتیاز دیگری برای مشمولانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: مشمولان غایب اعم از کسانی که تحت پوشش سازمان های مذکور قرار دارند و سایر مشمولان چنانچه تا سوم خرداد امسال خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) معرفی کنند، تنبیهات اضافه خدمت مقرر در قانون شامل آنان نخواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.