معامله ۶۸میلیون اوراق در “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۶۸ میلیون اوراق به مبلغ ۱۲۵۹ میلیارد ریال در ۲۲هزار و ۱۹۱نوبت خرید و فروش شد و شاخص فرابورس با ۸٫۱ واحد صعود معادل ۱٫۱درصد به رقم ۷۵۴٫۹واحد رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ۱۴ مهر ماه در ادامه معاملات بازار های فرابورس،۶۸ میلیون اوراق به مبلغ ۱۲۵۹ میلیارد ریال در ۲۲هزار و ۱۹۱نوبت خرید و فروش شد و شاخص فرابورس با ۸٫۱ واحد صعود معادل ۱٫۱درصد به رقم ۷۵۴٫۹واحد رسید.

در میان شرکت های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد  ۱۸٫۵میلیون سهم بانک دی به ارزش ۲۸٫۷میلیارد ریال تعلق گرفت و قیمت هر سهم با رشد ۳٫۶۷درصدی، ۱۵۴۷ریال را ثبت کرد. کمترین حجم معاملات هم نصیب مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن با معامله  ۱۲۰ سهم شد؛ هر چند در پایان معاملات هر سهم با رشد ۳٫۲درصدی روبرو شد ونرخ ۱۲هزارو ۳۲۰ریال را به ثبت رساند.
 
از سوی دیگر سبحان دارو،نفت ایرانول ،توکاریل و زرین معدن آسیا بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و بیشترین کاهش قیمت هم به حق تقدم بیمه پاسارگاد  اختصاص داشت.
 
بر پایه  این گزارش ممتاز به نقل از، امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۸۹ با  بیشترین رشد قیمت به نرخ ۳۵۶ هزار و ۲۱۳ریال و امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۸۹ با بیشترین کاهش قیمت به نرخ ۳۵۰ هزار و ۹۰۹ ریال رسید .
 
افزون بر این، در بازار ابزار های نوین مالی ، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۱۶هزار و ۱۴۰برگه اجاره امید تعلق داشت. پس از آن معامله ، ۱۰هزار  و ۲۰۰ برگه مشارکت نفت فصلی  و ۸ هزار و  و ۱۰برگه اجاره ماهان به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفت.
 
در عین حال در بازار ETF، ۳۰۷هزار و ۷۳۰ واحد صندوق قابل معامله آرمان سپهر آیندگان به ارزش  ۳٫۲ میلیارد ریال معامله شد.
 
طبق پیام ناظر بازار، امروز نماد های معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مجتمع معادن مس تکنار و پتروشیمی کازرون ، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، معامله شدند .در همین حال با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مهرماه سال ۸۹ ، این نماد معاملاتی در پایان معاملات فردا ۱۵مهر، متوقف می گردد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.