معاون اول رییس‌جمهور: باید خود را برای یک تجارت تحریم‌شکن آماده کنیم

۲۷ آبان ،

معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر درباره‌ی مسکن مهر گفت: مسکن مهر یک نهضت است و اگر این تدبیر نبود معلوم نمی‌شد که مردم با توجه به تحریم‌ها چه گرفتاری‌های بیش‌تری داشتند. قریب به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت نهم تحویل مردم خواهیم داد. بخش عمده‌ای از این واحدها تحویل شده است و مابقی نیز تا پایان دولت نهم واگذار خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا رحیمی افزود: اقدامات دولت احمدی‌نژاد ماندگار است. مشکل آن‌جاست که در کشور ما زیرساخت‌ها فراهم نیست.

او با اشاره به بعضی مسائل پیش آمده در داخل کشور گفت: باید به نصیحت‌های رهبری توجه کنیم. ایشان از قله نگاه می‌کنند و اشکالات را می‌بینند و اگر به سخنان ایشان توجه کنیم رشد و پیشرفت ما به قدری می‌شود که همه تعجب می‌کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به موقعیت بندر بوشهر گفت: باید خود را برای یک تجارت تحریم‌شکن آماده کنیم. تجارت باید پاک و سالم باشد و در آن تخلف و قاچاق ورود نداشته باشد. استاندار فهرستی از کالاهای مجاز را برای شما تهیه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را وارد کنید. باید گمرکات این استان تجهیز شود. می‌توان کشور را به وسیله‌ی تجارت مرزی در شرایط تحریمی پیش برد.

رحیمی با اشاره به تحریم‌ها گفت: آمریکا و غربی‌ها از سرعت رشد ما وحشت‌زده شده‌اند؛ چرا که تا سال ۲۰۱۸ تولید علم در کشور ما به رتبه‌ی چهارم در جهان می‌رسد. آن‌ها هرچه ما را بیش‌تر تحت فشار قرار داده و تحریم کرده‌اند ما با تکیه بر دانش داخلی، کالاهای مورد نیاز خود را ساخته‌ایم. با وجود هشت سال جنگ و تحریم‌ها هم‌اکنون هفدهمین اقتصاد دنیا هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، استان بوشهر را حاوی سابقه‌ی تاریخی افتخارآمیز دانست و گفت: باید برای بخش‌های مختلف در این استان برنامه‌ریزی کنیم. مردم بوشهر، ما به فکر خدمت به شما هستیم و تمام تلاش ما برای بهتر کردن وضعیت زندگی شماست.

معاون اول رییس‌جمهور پیش از ترک بوشهر، ساختمان تشریفات تازه فرودگاه بوشهر را نیز افتتاح کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.