معاون جهاد دانشگاهی: پژوهشکده‌ها متولی فرهنگی داشته باشند

۰۱م اسفند ،

15-154.jpg

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: پیشنهاد دادیم تا در هر پژوهشکده یک متولی فرهنگی فعالیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا زجاجی در گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی با اعلام گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سال ۹۱ ، اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری فرهنگی جهاد دانشگاهی برای مراکز آموزش عالی مسوولیت ویژه‌ای را بر عهده دارد، فعالیت‌های مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی در این شورا سیاست‌گذاری شده و ابلاغ می‌شود.

زجاجی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی مشغول به تحصیل می باشند که این مساله بر لزوم کار فرهنگی می‌افزاید.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی نهادهای فرهنگی پیش‌بینی نشده است، به ذکر دو پیشنهاد در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: باید هر پژوهشکده یک متولی فرهنگی داشته باشد و ما این مساله را در برنامه‌های سال ۹۲ تعقیب می‌کنیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مهم شورای سیاست‌گذاری فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال جاری برگزاری برنامه‌های موسوم به “ضیافت اندیشه” بود؛ همچنین اقدامات برگزاری این برنامه در نوروز ۹۲ و ماه رمضان برنامه‌ریزی انجام شده است.

زجاجی رتبه‌بندی معاونت‌های فرهنگی را به عنوان پیشنهاد دوم خود مطرح کرد و ادامه داد: در گردهمایی مشترک اردیبهشت ماه سال جاری که با حضور معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد تصمیم گرفتیم معاونت‌های فرهنگی بر مبنای سوابق نیروها و توانایی‌های ایشان رتبه‌گذاری شده و قطب‌های فرهنگی تعیین شود، این اقدام در سال‌های آینده نیز پی‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مکانیزم‌های تشویقی و اختصاص سقف طرح‌های مصوب بر مبنای همین رتبه‌گذاری‌ها و قطب‌بندی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: ارزیابی‌ها از ابتدای تیر ماه ۹۲ به عنوان یک روال معمولی جریان خواهد یافت و امیدواریم که نهادهای فرهنگی با این سیاست ارتقا یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فلسفه تشکیل گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی را تبادل اطلاعات و نظرات دانست و ادامه داد: در این نشست برنامه‌های سال ۹۱ مرور شده و مشکلات ارزیابی خواهند شد؛ همچنین برنامه‌های سال ۹۲ نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زجاجی افزود: در حال حاضر بخش بسیاری از برنامه‌های کاری سال آینده تدوین شده که در اختیار مسوولان سازمان قرار دارد.

وی در گزارش خود به فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی در سال ۹۱ اشاره کرد و اظهار کرد: تعقیب و اجرای برنامه‌های سند جامع جهاد دانشگاهی که در سال ۹۰ با توجه به اسناد بالادستی تدوین شد یکی از اقدامات مهم این سازمان بوده است.

زجاجی افزود: بخش‌های فرهنگی این سند با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سال ۹۰ رونمایی شد، این سند به شکل سلیقه‌ای تدوین نشده، چرا که همه نهادها باید به شورای علمی جهاد گزارش دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.