معاون دیوان محاسبات: سند توسعه وظایف دیوان محاسبات تدوین می‌شود

۰۹م آذر ،

معاون حقوقی و تفریق بودجه امور مجلس دیوان محاسبات کشور گفت: برای بروزرسانی نظارت‌ها و دریافت اطلاعات مورد نیاز از دستگاه‌های اجرایی سطح کشور سیستم نظارت الکترونیک(سنا) در دیوان محاسبات کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، حمیدرضا تیموری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: سیستم سنا به صورت آنلاین و فراگیر کلیه اطلاعات نظارتی دستگاه‌های اجرایی سطح کشور را جمع‌آوری و رصد کرده و در ادامه با بررسی و رسیدگی‌های کارشناسی اقدامات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود به انجام می‌رسد.

وی افزود: وظیفه دیوان محاسبات بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت از منافع عمومی و بیت‌المال کشور است، که برای تحقق آن از تکنولوژی روز بهره می‌گیرد.

تیموری از تدوین سند توسعه وظایف دیوان محاسبات در افق چشم انداز توسعه ۱۴۰۰ کشور خبر داد و تصریح کرد: این سند در هفت محور اساسی از جمله ارتقای نقش دیوان محاسبات در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اجرایی و تاثیرگذار کشور تدوین و گردآوری شده است.

معاون امور مجلس دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: توسعه استانی و منطقه‌ای لازمه توسعه پایدار و همه جانبه کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ نقطه اتفاق خیز مالی در کشور شناسایی شده و اقدامات عملیاتی برای ساماندهی و نظارت بر این مناطق به عمل آمده است.

تیموری در پایان از تشکیل ستاد رسیدگی به شکایات مردم در دیوان محاسبات کشور خبر داد و بر رسیدگی پرونده‌های ارجاعی مردم در اسرع وقت و با دقت فراوان تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.