معاون رئیس‌جمهور: حکمرانی بدون داده‌ها و اطلاعات دقیق و شفاف ممکن نیست

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: الگوهای ما همچنان سنتی است و باید تغییر کند.

معاون رئیس‌جمهور: حکمرانی بدون داده‌ها و اطلاعات دقیق و شفاف ممکن نیست

به گزارش ممتاز نیوز، میثم لطیفی امروز (۲خردادماه) در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان زنجان ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: دولت سیزدهم، دولت مردمی است. انقلاب نیز یک انقلاب مردمی بود، به همین خاطر الگوی حکمرانی، الگو و استراتژی دستگاه‌ها باید تغییر کند تا دست‌مان به جیب مردم نرود.

وی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون کارمند در کشور، گفت: حقوق کارمندان در ظاهر افزایش می‌یابد اما در عمل این طور نیست و در واقع گرانی را به مردم تحمیل می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش برای تحقق دولت هوشمند و حکمرانی الکترونیک، یادآور شد: حکمرانی بدون داده‌ها و اطلاعات دقیق و شفاف، ممکن نیست و الگوهای ما همچنان سنتی است.

لطیفی با بیان اینکه باید به سمت الگوهای حکمرانی ایرانی – اسلامی حرکت کنیم، متذکر شد: این الگو دارای سه مولفه، شامل عدالت‌محوری، رشد و بهره‌وری و رضایت عامه است. رضایت خداوند در گرو رضایت عامه مردم است که در الگوی حکمرانی باید دیده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال سه کار در حوزه اداری و استخدامی به طور جدی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: اقدام اول، جذب نخبگان انقلابی و جوان در دستگاه‌های اجرایی، اقدام دوم جابه‌جایی بین دستگاهی و بین‌استانی کارکنان دولت و اقدام سوم نیز در راستای تفاوت پرداخت حقوق کارکنان است‌.

وی با بیان اینکه عدالت باید در استخدام، توزیع امکانات و … شایسته‌سالاری رعایت شود، افزود: در مولفه بهره‌وری و رشد به این نکته باید توجه داشته باشیم که طبق آموزه‌های دینی و اسلامی رشد کنیم.

لطیفی ادامه داد: دستگاه‌ها می‌توانند از طریق سامانه «کارمند ایران» نیاز و مازاد نیروی انسانی خود را اعلام کنند. نیرویی اخراج نخواهد شد، بلکه جابه‌جایی میان دستگاهی صورت می‌گیرد. با تصمیم‌گیری در خصوص نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی، تابع پیش‌بینی و آینده‌پژوهی نیز هستند و افق چند سال آینده را باید در تامین نیروی انسانی مدنظر داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که این روزها اهمیت دارد، رتبه‌بندی معلمان است که این قانون به درستی تعریف نشده، مسئله معیشت اهمیت دارد ولی هدف از رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.