معاون راهبردی قوه قضاییه: هدف دشمن از تحریم‌ها دور کردن نظام از مواضع اصولی‌اش است

۲۳ آبان ،

Multimedia_pics_1390_10_Photo_1637.jpg

معاون راهبردی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همایش طلایه‌داران تبلیغ در زنجان گفت: زنجان از کم‌ترین آمار ارتکاب جرم در کشور برخوردار است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه زنجان، محمدباقر ذوالقدر با بیان اینکه حماسه کربلا نقش بی‌بدیلی در حفظ و صیانت از اسلام داشته است، اظهارکرد: در یک نگاه استراتژیک به این اتفاق ارزشمند تاریخ اسلام پیروز میدان نبرد امام حسین(ع) و پیام ماندگار وی بود که رمز تداوم اسلام را رقم زد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از عاشورا و نهضت حسینی دانست و گفت: علما و روحانیون در این میان نقش شگرفی را ایفا کردند که همین نقش بی‌بدیل سببات کدورت خاطر دنیای استکبار را فراهم آورده و آنان را بر آن داشت تا در پی براندازی دین مبین اسلام گام بردارند.

معاون راهبردی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به توطئه اخیر دشمنان که محاصره اقتصادی را در رأس برنامه‌های خویش قرار داده‌اند، تصریح کرد: دشمنان با این توطئه‌چینی می‎خواهند مردم را تحت فشار قرار داده تا آنان اقدام قیام و شورش علیه امنیت ملی کرده و مسوولان نظام را از مواضع اصولی خود دور کنند.

ذوالقدر با بیان اینکه اصلاح جامعه از طریق امر به معروف و نهی از منکر، هدف اصلی قیام امام خمینی (ره) بود، عنوان کرد: ارتکاب جرم یک مساله بشری بوده که با سرشت انسان در آمیخته شده است و باید از طریق فرهنگ حسینی برای کاهش جرایم گام‎های ویژه برداشت.

وی خاطرنشان کرد: نرخ رشد جرایم در دنیا ۵ درصد بوده که این میزان در جامعه اسلامی بسیار اندک است که ریشه در فرهنگ ناب دینی دارد.

معاون راهبردی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه زنجان از کم‎ترین آمار جرم در کشور برخوردار است، گفت: تخلفات راهنمایی و رانندگی بیشترین جرم ارتکابی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

ذوالقدر متذکر شد: تخلفات راهنمایی و رانندگی، ایراد صدمه غیرعمدی، ضرب و جرح عمدی، سرقت، اعتیاد، تهدید، روابط ناسالم اقتصادی، عفت عمومی، حجاب و پوشش زنان، از جمله جرایم ارتکابی در سطح استان زنجان است.

وی، سن ارتکاب جرم را بین ۲۰ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت منبرهای مسجد در ماه محرم برای کاهش جرایم استفاده بهینه صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.