معاون رییس جمهوری از سومین حرم اهل بیت در کشور زیارت کرد

۱۴فروردین۱۳،

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر به شهر شیراز از سومین حرم اهل بیت حضرت احمدبن موسی کاظم (شاهچراغ) زیارت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛ محمد شریف ملک زاده در جریان سفر یکروزه خود به شیراز با اجرای مراسم آیینی و سنتی در فرودگاه دستغیب این شهر مورد استقبال مسوولان استانی و دست اندر کاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان فارس قرار گرفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی که برای بررسی عملکرد ستاد تسهیلات سفر های نوروزی استان فارس امروز به شیراز سفر کرده است پس از زیارت حرم حضرت احمد بن موسی کاظم(ع) از موزه آستان مقدس شاهچراغ (ع) نیز دیدن کرد و طی یادداشتی در دفترچه یادبود این مجموعه این موزه را یکی از بهترین و پر محتوا ترین موزه های معنوی کشور برشمرد که ظرفیت جذب خیل عظیمی از زائران این بزرگوار را در خود دارد.

بر اساس این گزارش موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در سال ۱۳۴۴ در وسعتی به مساحت یکهزار متر مربع تاسیس شد. این موزه که با آخرین روشهای استاندارد دنیا نگهداری می گردد ۴ هزار شی تاریخی اعم از ظروف سفالی،زیور آلات فلزی،مسکوکات،نسخ خطی و … را در خود جای داده است.

لازم به ذکر است؛در سفر معاون رییس جمهوری به شهر شیراز جمعی از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری وی را همراهی می کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.