معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با آریا: هیچ کدام از معادن کشور تعطیل نشده اند

خبرگزاری آریا- جعفری با بیان اینکه طرح جامع تولید ذغال سنگ در حال بررسی است،اظهارداشت:تامین بخش اعظم احتیاجات کارخانجات فولادی تا دو سال آینده با تکمیل کک سازی زرند و سواد کوه صورت خواهد گرفت.
وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا در رابطه با وضعیت کنونی تولید ذغال سنگ در کشور گفت: تولید ذغال سنگ در کشور از طریق بخش خصوصی و بخش دولتی صورت گرفته و کوره های احیاء ذوب آهن بیشترین مصرف کننده ی این نوع محصول است.
وی در ادامه افزود: بیشتر هدفها به سمت بازسازی و نوسازی معادن ذغال سنگ جلب شده و با توجه به کاهش چند درصدی تولید ذغال سنگ در کشور با روشن شدن کوره ی سوم ذوب آهن در آینده بسیار نزدیک روند تولید این محصولات  در کشور افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور معدنی با بیان این مطلب که برای جلوگیری از واردات صنایع معدنی اخیراً بحث تولید کک در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه طرح جامع ذغال سنگ در دست بررسی بوده امیدواریم با تکمیل کک سازی زرند و سواد کوه تا دو سال آینده بخش اعظم تولید و تامین ذغال سنگ مورد نیز کارخانجات فولادی فراهم گردد.
جعفری با اشاره به تولید ۵/۱ میلیون تنی کنسانتره در کشور تصریح کرد: در حال حاضر فقط کک وارد کشور شده و برای بالا بردن کیفیت ذغال سنگ به کار برده شده در کوره های احیاء با محصولات تولیدی در داخل به صورت میکس استفاده می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشکلات معدن طلای آق دره  نیز اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات این معدن برطرف شده و تجهیزات اساسی در داخل ساخته شده و به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کدام از معادن کشور به دلیل کمبود تجهیزات تعطیل نشده است و فقط این معادن فصلی هستند که شاید غیر فعال باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.