معاون وزیر کشور: کمیته ویژه بررسی اتفاق سراوان تشکیل شد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

تهران- معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر پیگیری اتفاق سراوان وزارت امور خارجه و کشور به طور جد پیگیر این موضوع می باشند.

به همین منظور با تصویب شورای امنیت کشور کمیته ویژه ای در این زمینه تشکیل شده که در حال بررسی این موضوع است.

«علی عبداللهی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ، با بیان این مطلب افزود: دکتر«حسن روحانی» رییس جمهوری کشورمان دستور پیگیری و بررسی این موضوع را داده اند که نتیجه آن در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای امنیت بیشتر مرزها و جلوگیری از حوادث این چنینی برنامه ای را مدنظر دارید؟ گفت: به طور حتم برنامه هایی را در این زمینه در دستور کار خواهیم داشت.

عبداللهی دیروز  از تشکیل جلسه شورای امنیت کشور برای بررسی اتفاق تروریستی سراوان خبر داده بود.

در اتفاق تروریستی سراوان که جمعه شب در نقطه صفر مرزی رخ داد، ۱۴ مرزبان ایرانی شهید و تعدادی زخمی شدند.

** هنوز هیچ گروهی مسوولیت اتفاق سراوان را برعهده نگرفته است

معاون امنیتی – انتظامی وزیر کشور دربارهٔ صحت ادعای بعضی گروه ها که مسوولیت اتفاق سراوان را پذیرفته اند، گفت: هنوز به صورت رسمی هیچ ادعایی در این مورد اعلام نشده و به محض کسب اطلاعات دقیق در این مورد اطلاع رسانی انجام می گیرد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تمامی انتشار یافتن اطلاعات در این مورد فقط در حد شایعات و شنیده هاست و تنها منبع اطلاع رسانی در این باره شورای امنیت کشور و دبیر خانه است و به محض بررسی اطلاع رسانی می گردد.

**تروریست های اتفاق سراوان تلفاتی نداشته اند

عبداللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا مهاجمان اتفاق سراوان نیز تلفاتی داشته اند؟ گفت: در این اتفاق مرزبانان کشورمان نیز برای دفاع به سوی مهاجمان تیراندازی کردند اما هیچ کدام از اشخاص گروهک حمله کننده کشته نشده اند.

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: این اتفاق در نقطه صفر مرزی بوقوع پیوست و مهاجمان پس از حمله به مرزبانان کشورمان و به شهادت رساندن تعدادی از آنان مهلکه را ترک کرده و گریخته اند.

** پاکستانی ها مرزهایشان را کنترل کنند

عبداللهی با بیان این که تروریست ها در حمله به مرزبانان کشورمان از مرزهای پاکستان ورود یافته بودند، گفت: مراتب اعتراض خود را به اطلاع مسوولان پاکستانی رسانده ایم زیرا در این زمینه اهتمام جدی باید داشته باشند.

وی ادامه داد: کاردار پاکستان دربارهٔ اتفاق سراوان به وزارت امورخارجه احضار شده و مسوولان این وزارت خانه در حال پیگیری های لازم می باشند.

معاون امنیتی – انتظامی وزیر کشور خاطر نشان کرد: این گروهک تروریستی از خاک پاکستان وارد کشورمان شده بودند و دوستان پاکستانی هم باید کنترل و حساسیت بیشتری در مرزهاشان داشته باشند.

عبداللهی در ادامه اعلام کرد: تعداد شهدای اتفاق سراوان افزایش نیافته است و به محض کسب اطلاعات تازه در این باره آن را در اختیار رسانه ها و مردم قرار خواهیم داد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.