معاون پارلمانی رییس جمهوری :‌عده ای موفقیت ها و دستاوردهای دولت را برنمی تابند

به گزارش ایرنا، وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : ‘ متاسفانه عده ای با نگاه های تنگ نظرانه ؛ موفقیت های دولت در زمینه ایجاد اشتغال را کوچک قلمداد می کنند.

این سخنان معاون امور مجلس ریاست جمهوری واکنشی به اظهارات اخیر احمد توکلی نماینده مجلس است که مدعی شده بود سال گذشته تنها ۲۰۹ هزار نفر به تعداد بیمه شدگان کل کشور اضافه شده است.

روزنامه ها و سایت های خبری منتقد دولت نیز هفته گذشته به استناد اظهارات توکلی نوشتند که دولت در اشتغال ۵/۲ میلیون نفر تا ۹۲ درصد ناکام بوده است!!

معاون امور مجلس رییس جمهوری موفقیت های دولت را به مثابه موفقیت های نظام دانست و خاطر نشان کرد : دولت از سال ۸۹ برنامه های ‘جهشی’ را برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور به اجرا گذاشته است.

وی با بیان آمار و ارقامی از وضعیت اشتغال در کشور گفت : براساس اعلام مراکز رسمی نظیر وزارت کار ، دولت در سال ۸۹ یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد.

وی مساله اشتغال را از مهمترین واساسی ترین برنامه های دولت در همه سالها دانست و گفت : در همان سال ۸۹ هم که دولت موضوع ایجاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی را مطرح کرد عده ای این موضوع را باور نداشتند.

میرتاج الدینی ، به موضوع هدف گذاری ایجاد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته اشاره کرد و گفت : دولت هیچ زمان ادعا نکرده است که با این فعالیت ها معضل بیکاری ریشه کن خواهد شد .

وی گفت : مساله اشتغال از جمله مسائلی است که همواره دغدغه اصلی دولت بوده است و امسال نیز توجه خاصی به این مساله شده است.

وی به نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کردو گفت : دولت امسال نیز در راستای تحقق رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری که محور آن کار و تولید ملی است برنامه های خوبی را اجرا خواهد کرد.

وی از لحاظ شدن منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه برای ایجاد اشتغال در کشور خبر داد و گفت : بودجه عمرانی امسال که یکی از منابع مهم اشتغال است ؛ رقم قابل توجهی را شامل می شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری همچنین از برنامه های خوب و گسترده دولت در زمینه کشاورزی خبر داد و گفت : ستادی در این زمینه تشکیل شده است و کشاورزی محور اصلی ایجاد اشتغال به صورت انبوه در کشور است .

وی با انتقاد از عده ای که به بهانه های مختلف موفقیت ها و عملکرد دولت را زیر سئوال می برند ؛ اظهار داشت : آمارهای رسمی در زمینه ایجاد اشتغال در کشور موجود است و وقتی آمار رسمی هست دلیلی برای انکار وجود ندارد. در سامانه های وزارت کار اسامی افرادی که اشتغال پیدا کرده و فهرست آنها به بیمه رفته است ثبت شده است .

وی گفت که متاسفانه ملاک ارزیابی برخی افراد ، کسانی هستند که به دفاتر آنها مراجعه می کنند و می گویند ما کار نداریم و این را ملاک و ارزیابی خود قرار می دهند.

یادآور می شود ، رهبر معظم انقلاب پیش از این درباره تشکیک در آمارهای رسمی کشور ابراز گلایه فرموده و خاطر نشان کرده بودند : ‘ زیر سئوال بردن فعالیت ها ،‌زحمات را ضایع می کند .’

سیام ۱۵۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۲۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.