معرفی رییس جدید آکادمی اسکار

جام جم آنلاین: شورای حکام آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار روز گذشته به صورت رسمی «هاوک کوچ»، تهیه‌کننده آمریکایی را به عنوان رییس جدید این سازمان انتخاب و معرفی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از سینماپرس، هاوک کوچ تهیه‌کننده ۶۷ ساله آمریکایی روز گذشته از سوی شورای آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار به عنوان رییس جدید این سازمان انتخاب و معرفی شد.

پیش از کوچ، «تام شراک» از سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان رییس آکادمی اسکار فعالیت می کرد.

«چریل بون ایساکس» که پیش از این در شاخه روابط عمومی آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار فعالیت می کرد نیز به سمت معاون اول «هاوک کوچ» انتخاب شد.

«کوچ» از سال ۲۰۰۴ میلادی به عضویت شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی اسکار در آمده بود. سپس او سه سال را در سمت خزانه دار و یک سال به عنوان معاون اول «تام شراک» فعالیت کرده بود.

هاوک کوچ که به تازگی به عنوان مدیر اجرایی در فیلم سینمایی «رمز منبع» (Source Code) فعالیت کرده، با تهیه کنندگی فیلم های سینمایی «بهشت می‌تواند صبر کند» (Heaven Can Wait) در سال ۱۹۷۸، «دنیای وین» (Wayne`s World) در سال ۱۹۹۲ و «خسارت جانبی» (Collateral Damage) در سال ۲۰۰۲ میلادی به شهرت رسیده است.

این تهیه کننده صاحب نام سینما در حال حاضر نیز به همراه «مارک گوردون» به عنوان یکی از دو رییس «انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا» فعالیت می کند.

نکته جالب توجه در مورد انتخاب «کوچ» به عنوان رییس آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار این است که پیش از این در بین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ میلادی نیز پدر او (هاوارد دبلیو کوچ) ریاست این سازمان را برعهده داشت.

بر طبق اظهارات پیشین مسوولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار، فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره این مراسم سالیانه در تاریخ ۲۴ ژانویه (پنجم بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود.

هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (ششم اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم سینمایی «هنرمند» (The Artist) به کارگردانی «میشل هازاناویسیوس» به ترتیب موفق شدند جوایز اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و بهترین فیلم هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را به خود اختصاص دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.