معرفی آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها

قانون- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: آداب و رسوم، آیینها و موسیقی فولکلور(عاشیقی) آذربایجان شرقی در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران به نمایش در می‌آیند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تراب محمدی افزود: گروههای هنری استانمان در این برنامه‌های فرهنگی در کنار دیگر اقوام ایرانی، مجموعه‌ای متنوع و کامل از زیباییها و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی را عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی سنتی عاشیقی، موسیقی فولکلور آذربایجان شرقی به عنوان یکی از زیباترین و پرشورترین موسیقی نواحی کشورمان در حاشیه این اجلاس، به همراه دیگر اقوام ایرانی فرهنگ، تاریخ و تمدن اقوام ایران زمین را نمایش خواهد داد.

محمدی، گوناگونی فرهنگ‌ها و آداب رسوم مناطق و اقوام کشورمان را عاملی اساسی برای نشان دادن تنوع در عین یکپارچگی ایران دانست و گفت: فرهنگ غنی و زیبای اقوام ایران نقش مهمی در جذب گردشگرانی از هر قشر و نوع دارد.

محمدی تاکید کرد: همچنین در غرفه‌ای که در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد برپا شده است، جاذبه‌های گردشگری استان به زبانهای متنوع در کتابها، لوح‌های فشرده و مجموعه تصاویر به میهمانان اجلاس ارایه خواهد شد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.