معرفی شهرهای ارزان دنیا

گردشگران باتجربه می‌دانند که مسافرت و ماندن در کدام شهرها گران تمام می‌شود. به عنوان مثال لندن، پاریس و توکیو شهرهای بسیار گرانی به شمار می‌آیند که اقامت در آن‌ها حتی برای شهروندان بومی کار آسانی نیست.


اما در کدام شهرها هزینه‌ها کمتر است و به عبارتی دیگر می‌توان مدت بیشتری را به عنوان یک جهانگرد در آن‌ها بدون دغدغه هزینه‌ها گذراند.

به گزارش پارس توریسم به نقل از میراث آریا، آنچه در ادامه می‌خوانیم برگزیده‌ای از ۱۰ شهر ارزان جهان است که با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، چندان به گردشگران خود سخت نمی‌گیرند.

تیرانا، آلبانی:

تیرانا پایتخت آلبانی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر با ۴۲۱ هزار جمعیت، در مقایسه با لندن بسیار ارزان است. در تیرانا بلیت سینما ۷۴/۴ دلار و یک فنجان قهوه ۹/۱ دلار قیمت دارد؛ در حالی که همین هزینه‌ها در لندن به ترتیب ۰۶/۱۹ و ۳۰/۴ دلار گزارش شده است.

تگوسیگالپا، هندوراس:

در این شهر حتی کسانی که خواهان یک زندگی مدرن‌اند، هزینه زیادی نمی‌پردازند. در پایتخت هندوراس می‌توان با پرداخت ۷۰۰ دلار در ماه آپارتمانی دو خوابه اجاره کرد، در صورتی که هزینه اجاره ماهانه آپارتمانی مشابه در هنگ‌کنگ ۷ هزار دلار است. از سویی دیگر هزینه تمام شده برای جاذبه‌های گردشگری این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه آمریکای مرکزی همچون مکزیک به مراتب ارزان‌تر است و به همین منظور با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه می‌شود.

اسکوپیه، مقدونیه:

اسکوپیه هشتمین شهر ارزان قیمت جهان است، البته تمام اجناس در این شهر ارزان نیستند. مثلا قیمت یک شلوار جین در اسکوپیه حدود ۰۲/۱۳۳ دلار است که در مقایسه با شهرهایی مانند ونکوور، برلین و نیویورک گران‌تر است، اما از بازار پوشاک این شهر که بگذریم هزینه‌ها در دیگر بخش‌های آن حتی به کف قیمت‌های شهرهای مذکور نمی‌رسد. این شهر با توجه به سابقه تاریخی خود و با وجود آثار به جای مانده از یونان باستان، اگرچه هر ساله میزبان گردشگران زیادی است، اما درآمد آن به مراتب کمتر از جاذبه‌های تفریحی شهر مدرنی همچون ونکوور است.

کلکته، هند:

بسیاری از کالاهای معمولی در کلکته ارزان هستند. مثلا یک وعده فست‌فود در کلکته تنها ۷۲/۲ دلار و یک روزنامه بین‌المللی تنها ۲۲/۲ دلار است که همین هزینه‌ها در مسکو به ترتیب ۰۵/۲۰ و ۸۳/۹ دلار هستند. این اختلاف قیمت که شهر مسکو به ادعای برخی از سازمان‌های مسافرتی «شهری ارزان» معرفی می‌شود، بیش از پیش به چشم می‌خورد.

تونس، تونس:

اجاره ماهانه یک آپارتمان دوخوابه لوکس در تونس تنها ۲۹/۴۹۹ دلار است؛ در حالی که در توکیو ـ گران‌ترین شهر جهان ـ اجاره بهای آپارتمانی مشابه ۴۸۷۵ دلار است. هرچند تونس در تحولات یک‌سال اخیر تا حدودی گردشگران خود را از دست داد، اما با روی کار آمدن دولت جدید و بازگشت ثبات و ارائه خدمات ارزان، بار دیگر خیل گردشگرانی را شاهد است که به این کشور و به ویژه پایتخت آن سرازیر شدند.

لاپاز، بولیوی:

لاپاز دومین شهر پرجمعیت بولیوی است. قیمت یک بلیت سینما در این شهر ۶۲/۳ دلار و قیمت یک وعده فست‌فود ۰۶/۵ دلار است. این قیمت‌ها در سائوپائولو ۷۰/۱۱ و ۳۶/۹ دلار است. ارزان‌بودن خدمات مسافرتی در این شهر مرتفع امریکای لاتین، بسیاری را برای گذراندن تعطیلات به این منطقه می‌کشاند.

بیشکک، قرقیزستان:

افراد زیادی حتی نام پایتخت قرقیزستان را نمی‌دانند، ولی گردشگران حرفه‌ای و صرفه‌جو احتمالا نام این شهر را روی نقشه خود دارند. این شهر با داشتن ۸۳۶ هزار جمعیت، چهارمین شهر ارزان دنیا به شمار می‌آید. اجاره بهای یک آپارتمان دوخوابه لوکس تنها ۷۰۰ دلار در ماه است. این کشور که یکی از پهناورترین کشورهای تازه استقلال‌یافته شوروی به شمار می‌آید، با ارزان‌کردن خدمات گردشگری، درصدد رونق این صنعت و متعاقب آن شناخته شدن در سطح جهان به عنوان یکی از مقصدهای جدید گردشگری در آسیای میانه است.

ماناگوآ، نیکاراگوئه:

ارزان‌ترین شهر در قاره آمریکا ماناگوآ است. قیمت یک بلیت سینما در این شهر ۲۵/۳ دلار و بهای یک فنجان قهوه ۶۳/۱دلار است.

اسلام‌آباد، پاکستان:

این شهر یکی از ارزان‌ترین شهرهای این فهرست به شمار می‌آید. به عنوان مثال هزینه خرید یک روزنامه بین‌المللی تنها ۱۰/۲ دلار و یک فنجان قهوه تنها ۷۶/۲ دلار است. البته در اسلام‌آباد تمام قیمت‌ها پایین نیست، مثلا در این شهر یک آپارتمان دوخوابه لوکس ۱۰۴۷۶۱ دلار قیمت دارد.

کراچی، پاکستان:

اگرچه کراچی بزرگ‌ترین شهر پاکستان و مرکز فعالیت‌های مالی و اقتصادی است، ولی هزینه زندگی در این شهر زیاد نیست. اجاره بهای یک آپارتمان دوخوابه لوکس تنها ۸۸/۳۵۲ دلار است که در مقایسه با شهرهایی مثل رم (۲۳۹۳ دلار)، سیدنی (۳۲۳۳ دلار) و نیویورک (۴۵۲۵ دلار) بسیار ارزان است.

(منبع : پارس توریسم)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.