معرفی غذاهای محلی جنوب ایران

همانطور که می دانید قسمت های جنوبی کشورمان علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیار جذاب دارای یک فرهنگ غذایی به خصوص می باشد که به راحتی می توان با دقت به ذائغه غذایی مردم به روحیات آنها پی برد، مردم جنوب کشور مردمی بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و غذاهایی که طبخ می کنند بسیار خوشمزه است. مطمئنا غذاهای جنوبی برای ایجاد تنوع و رنگ و بویی خاص در سفره ی شما بهترین گزینه هستند، پیشنهاد ما به شما این است بعد از مطالعه این مطلب به سایت مستر بلیط مراجعه کرده و اگر پرخوری  هستید تجربه چشیدن طعم غذاهای لذیذ جنوب ایران را با خرید یک بلیط ازآن خود کنید.

قلیه ماهی

ماهی سر شار از امگا۳ و پروتئین استو بدیهی است شهر های جنوبی ایران چون در کنار ساحل دریای نیلگون خلیج فارس قرار گرفته اند غذاهای زیادی با ماهی طبخ می کنند، یکی از انواع این غذاها قلیه ماهی می باشد، بسیار خوشمزه است واز غذاهای محلی  استان خوزستان می باشد.

این غذای بسیار خوشمزه همانطور که از تصویر پیداست یک نوع خورشت است، شما برای طبخ قلیه ماهی به ماهی، سبزی قلیه، رب انار، نمک، فلفل، روغن، زرد چوبه، پیاز، تمبر هندی احتیاج دارید.

ماهی صبور

یکی دیگر از انواع غذاهای محلی جنوب ایران که مربوط به استان خوزستان می باشد ماهی صبور است، این نوع غذا در میان مردم بسیار محبوب است و یکی از بهترین غذاهایی می باشد که می توان با ماهی طبخ نمود، اگر شما قصد دارید با طبخ ماهی صبور به سفره خودتان رنگ و بویی خاص ببخشید باید بگوییم که برای طبخ این نوع غذا ابتدا شکم ماهی خود را با تمبر هندی، نمک، فلفل، سبزی ماهی، رب، پیاز و سیر پر کنید و پس از آن ماهی را روی آتش بگذارید تا کباب شود. این غذا به علت نوع طبخش بسیار سالم است و همچنین شما می توانید آنرا به همراه نان یا سبزی پلو میل بفرمایید.

فلافل

ممکن نیست شخصی ایرانی باشد و تا به حال طعم این غذای خوشمزه را نچشیده باشد، بد نیست بدانید این غذای لذیذ که در اکثر فست فودها موجود است مربوط به جنوب کشور می باشد که با نخود طبخ می شود و سرشار از پروتین است، غذایی بسیار سالم که مطمئنا به هنگام خستگی زیاد گزینه خوبی برای آشپزی میباشد. فلافل با نخود، فلفل قرمز، جعفری، تخم مرغ، آرد لپه، روغن طبخ می شود.

اوپیوزی

اشکنه یا اوپیوزی یک غذای جنوبی مربوط به شهر دزفول است. این غذای بسیار خوشمزه زمان بسیار کمی برای پخت می خواهد و اگر شما زمان زیادی برای طبخ غذا نداشته باشید این غذا گزینه خوبی است. برای پختن اشکنه دزفولی شما به گردو، پیاز، تخم مرغ، نمک، فلفل، زرد چوبه، رب انار، شکرو نان خشک نیاز دارید.

نان چم چمو

یکی از بهترین سوغاتی هایی که می توانید از قشم برای عزیزانتان ببرید نان چم چمو یا تخم مرغی می باشد. بومی های این منطقه نان تخم مرغی را برای صبحانه میل میکنند که بسیار خوشمزه است، همانطور که از اسمش پیداست این نان با تخم مرغ، آرد، شکر و روغن طبخ می شود.

سمبوسه

 از پرطرفدار ترین غذاهایی که در ایران به چشم میخورد سمبوسه می باشد این غذای بسیار خوشمزه مربوط به جنوب کشور و استان خوزستان است. امکان ندارد تا کنون طعم تند سمبوسه دهان شما را آتش نزده باشد، برای پخت این غذا می بایست مقداری گوشت، سیب زمینی، سبزیجات معطر، ادویه، انواع فلفل را درون نان لواش به صورت سه گوش بپیچید و آنرا سرخ کنید.

قیمه بوشهری

شاید فکر می کنید قیمه بوشهری مانند قیمه عادی طبخ می شود و همان طعم را دارد اما کاملا در اشتباه هستید، چیزی که باعث می شود این قیمه خاص شود طعم ترش و شور آن همچنین گوشت له شده آن است. برای پختن این غذا لپه، لیمو عمانی، سیب زمینی، گوشت، رب، زعفران، ذارچین، نمک ، پیاز لازم است، برای لذت بردن از این غذا بهتر است آنرا به همرا شکر پلو نوش جان کنید.

دو پیاز میگو

اصیل ترین وسنتی ترین غذاهای جنوب کشور با ماهی و میگو طبخ می شوند. دو پیاز میگو غذایی بسیار مقوی و لذیذ است که مربوط به شهر قشم می باشد این غذای بسیار خوشمزه با میگو همراه با پیاز، رب و ادویه سرخ می شود و مطمئنا طعم بی نظیری دارد،اگر برای چشیدن طعم این غذای منحصر به فرد مشتاق شدید همین لحظه برای خرید بلیط هواپیما قشم اقدام کنید و پس از بازدید از مکان های گردشگری سیاحتی شهر خود را برای خوردن غذای دو پیاز میگو به یک رستوران محلی دعوت کنید.

پودینی کوسه

یکی از سخت ترین صیدهای صیادان جنوبی صید کوسه می باشد.که یکی از گران ترین غذاهای دریایی جنوب ایران پودینی کوسه با همچین صیدی طبخ می شود، برخی این غذا را به انواع ساندویچ و برخی دیگر همراه با پلو میل می کنند. پخت این غدا به این شرح است که ابتدا گوشت کوسه با مقداری زرد چوبه و نمک آب پز می کنند و سپس با یک توری سیمی آب آن را می گیرند، بعد از این کار پوست و غضروف را از گوشت جدا کرده و با سیر، پودر لیمو، پیاز، گوجه و انواع ادویه های معطر سرخ می کنند. اگر به جنوب ایران سفر کردید حتما این غذای خاص را امتحان کنید.

بلالیت

برای نوش جان کردن یک صبحانه بسیار خوشمزه بلالیت خریداری کنید همین لحظه با خرید یک بلیط قطار بندرعباس، خود و خانواده تان را به خوردن بلالیت دعوت کنید؛ این غذای بسیار لذیذ با ماکارانی،شکر، شیره خرما، گلاب، هل و روغن پخته می شود و می توان گفت یکی از مقوی ترین غذاهایی است که می توان به هنگام صبحانه میل کرد.

فراموش نکنید قبل از سفر به قشم در ارتبط با بهترین روش سفر به قشم مطالعه کنید تا بتوانید سفر بی نظیری را تجربه کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.