معماری تازه مدولار, تویوتا به نقطه ضعف خود پی برده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نوه بنیانگذار تویوتا پاشنه آشیل غول خودروسازی ژاپن را شناخت

چهار سال پیش وقتی که سکان تویوتا را به دست آکیو تویودا سپردند او هم چراغ خاموش آموختن طراحی خودرو را نزد یک طراح کارکشته آغاز کرد و به نظر می رسد که میوه های آن در حال به ثمر رسیدن است

خبراقتصادی: به گزارش اتوموتیونیوز، نوه بنیانگذار تویوتا به خوبی پاشنه آشیل غول خودروسازی ژاپنی را شناخته و در جهت رفع این نقطه ضعف تلاش خود را به کار گرفته است.

توکوئو فوکوئیچی رئیس طراحی تویوتا که ناظر طراحی در برندهای تویوتا، لکسوس و سایون است، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تغییراتی در چهره از مد افتاده محصولات این شرکت اعمال کند که نتایج کارهای او از سال پیش گل کرده و به زودی به ثمر خواهد نشست. سال قبل هاچ بک آئوریس Auris با عناصر تازه طراحی به بازار اروپا عرضه شد و به فروش رسید. 

واقعیت این است که باید تا سال ۲۰۲۴ صبر کرد تا ثمره کارهای فوکوئیچی  در خودروی پریوس تازه به منصه ظهور برسد. پریوس اولین خودرویی است که بر اساس استراتژی توسعه محصول مدولار طراحی می گردد. تا به حال استراتژی تویوتا ساخت خودروهای با کیفیت و ایمن بود و به همین سبب عناصری مثل الهام بخش بودن و خیره کننده بودن خودرو مغفول مانده بود.

فوکوئیچی در باره طراحی تازه می گوید پریوس هیبریدی سال ۲۰۲۴ نقطه عطفی در طراحی خودرو تویوتا خواهد بود. وی در آخرین مصاحبه خود اذعان کرده است که تویوتا در بحث طراحی در سال های قبل حرفی برای گفتن نداشته و از این جهت نتوانسته است متمایز باشد.

تویوتا استراتژی توسعه محصول تازه خود را TNGA گذاشته که مخفف معماری جهانی تازه تویوتا Toyota New Global Architecture است. 

هنوز هم حرف اول در طراحی را حفظ خواص آئرودینامیکی خودرو می زند و بعد از آن مهمترین موضوع برای خودروسازان حفظ روحیه خلاقیت و نوآوری است. به همین منظور قرار است اگر خودروی مفهومی در نمایشگاه ها به نمایش در می آید به نتیجه رسیده و از یافته های آن برای تولید انبوه استفاده شود.

فوکوئیچی می گوید طراحی های تازه فقط یک چیز را تضمین نمی کند و آن زیبایی خودرو است، چون هدف از طراحی های تازه برانگیختن عشق و نفرت است و او می خواهد که هم احساس مثبت به وجود آید و هم احساس منفی. وی می گوید: «تا به حال ما خودروهایی ساخته ایم که هیچ کس از آن متنفر نبوده اما اکنون می خواهیم حداقل ۱۰ نفر از ۱۰۰ نفر با علاقه بگویند که ما این خودروی تویوتا را می خواهیم.»


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.