معنای واقعی صفحه منحنی تلفن را ببینید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دانشمندان یک نوع مواد تازه تولید کرده اند که می توان از آن برای تولید صفحات منحنی تلفنهای هوشمند استفاده کرد که از قابلیت نمایش تصاویر و کلمات در گوشه های گرد برخوردار است.
 
مواد سبک و بادوامی که در این صفحات منحنی به کار رفته کریستال همتراز با محور سی یا (CAAC) نام دارد و استفاده از آن روی صفحه نمایش تلفنهای هوشمند به این معنا است که در این صفحات دیگر فضاهای به هدر رفته باقی نمی ماند.
 
این نمونه اولیه توسط یک شرکت ژاپنی تولید شده است و از این قابلیت برخوردار است که اطلاعات در گوشه های تلفنهای هوشمند هم نمایش داده شود.
 
 
آزمایشگاه انرژی نیمه رسانا (SEL) فناوری تازه خود را در نمایشگاه الکترونیک ژاپن FPD به نمایش گذاشت.
 
بسیاری پیش بینی کرده اند که تلفنهای آینده دارای صفحات منحنی و مواد مبتنی بر کریستال خواهند داشت به این معنا که این امکان وجود دارد این صفحات او ال ایی دی یا تصاویر و واژه ها در لبه های منحنی بالایی و کناری هم نمایش بدهند.
 
 
مواد CAAC کمتر از ۱۰۰ میکرون ضخامت دارد و در حال حاضر تنها فناوری است که می تواند تصاویر را روی گوشه های خمیده نمایش دهد و به سادگی می تواند تلفنهای رونمایی شده توسط دو شرکت ال جی و سامسونگ را که از محورهای افقی و عمودی منحنی می باشند را به چالش بکشد.
 
نکته جالب این است که براساس اعلام این شرکت ژاپنی مواد خمیده هیچ تأثیری روی کیفیت تصاویر نمایش داده شده ندارد.
 
این مواد می توانند نسل آینده دستگاه های پوشیدنی را تشکیل دهد. این شرکت همچنین باطریهای لیتیوم یون خمیده ای هم برای همراهی این صفحات تولید کرده که در دستگاه های تازه قابل استفاده باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.