معیار کنار گذاشتن عرب براقی چه بود؟/ اصفهانیان از برادرم می‌ترسد

محمدرضا فغانی به تغییرات فهرست داوران بین‌المللی ایران اعتراض کرد و از سرپرست کمیته داوران خواست تا متر و معیارهای این تغییرات را بازگو کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، فهرست داوران بین‌المللی در چند هفته اخیر حواشی مختلفی را برای خانواده فغانی از جمله علیرضا فغانی و برادر همسرش یعنی امیر عرب براقی به وجود آورد که در نهایت به خط خوردن عرب براقی جوان و اضافه شدن نام مومونی ختم شد.

محمدرضا فغانی که چند سالی است در سوئد زندگی می‌کند و در لیگ این کشور نیز قضاوت می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا درباره حواشی پیش آمده برای برادرش و هم‌چنین امیر عرب براقی گفت: بیش از این از کمیته اصفهانیان و فدراسیونی که او را به عنوان سرپرست کمیته داوران انتخاب کرده بیش‌تر انتظار نمی‌رفت. می‌خواهم بدانم آقایان بر حسب چه متر و معیاری، داوری را که سال‌ها است در آکادمی فیفا بوده حذفش کردند و داوری را گذاشتند که روی هم ۵ قضاوت در فصل گذشته نداشته است. اگر کارشان درست بوده، چرا سکوت کرده و توضیح نمی‌دهند؟ چه دلیلی دارد امیر عرب براقی که داور الیت آسیاست و سال آخر آکادمی فیفا است، باید نامش کنار برود و یک داور ۳۴ ساله که نهایت ۲ یا ۳ سال دیگر عمر داوری دارد، باید جایگزینش شود؟ آن هم جوانی که با نمرات خوب و عالی، به سال آخر رسیده است.

وی افزود: سابقه اصفهانیان مشخص است. همین کار را با من هم انجام دادند و نگذاشتند پس از این ‌که داور بین‌المللی شدم، به کارم در AFC ادامه دهم. دوره مدیریت قبلی اصفهانیان نشان می‌دهد که در زمان او همه داوران ایرانی به جز علیرضا، داوران سطح دوم و سوم آسیا بودند و یک ماه که ممبینی آمد، موعود بنیادی‌فر توانست به فهرست داوران الیت اضافه شود.

او درباره رفت و برگشت برادرش به فهرست بین‌المللی داوران گفت: آن‌ها از علیرضا می‌ترسند. هیچ ورزشکاری در ایران، محبوبیت و افتخار فغانی را ندارد و دیدید که زمانی که او را کنار گذاشتند، سایر ورزشکاران و رسانه‌ها چه فشاری به کمیته داوران آوردند و آقایان مجبور شدند نام او را به فهرست اضافه کنند. اطلاعاتی که من دارم می‌گوید امسال فیفا به کمیته داوران کشورهای مختلف گفته که سعی کنید فهرست‌های سال قبل خود را تغییر ندهید زیرا ناظر برای بررسی اسامی جدید کم داریم. با این وجود آقایان دنبال بهانه بودند تا علیرضا دیگر در آسیا سوت نزند و دوست و آشنای آقایان به فهرست‌ها اضافه شود.

فغانی هم‌چنین گفت: این آقایان که ماندنی نیستند، فقط می‌خواهم اکنون متر و معیار کارهایی که می‌کنند را توضیح دهند. متاسفانه در ایران، هیچ ورزشکار بالیاقتی نمی‌تواند پست مدیریتی بگیرد که به رشته‌اش کمک کند و این قضیه شامل علیرضا هم می‌شود اما قطعا او در سمت‌های بالای AFC و فیفا، مشغول خواهد شد و امیدوارم کاری را انجام دهد که به نفع داوری این مملکت باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.