مفاهیم و اجزای پروژه های فناوری اطلاعات

اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش گام به گام مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات ؛

در این جلسه با مفاهیم و اجزای مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات آشنا خواهید شد.

به گزارش اورژانس آی تی ممتاز نیوز، پروژه های فن آوری اطلاعات ، سرمایه گذاری های سازمانی می باشند هنگامی یک سازمان یک راه حل فناوری را تهیه یا پیاده سازی می کند در مقابل انتظار دارد چیز با ارزشی را دریافت نماید برای افزایش شانس موفقیت یک رشته علمی نسبتا تازهی به نام مدیریت پروژه فناوری اطلاعات itpm معرفی می گردد مدیریت پروژه به عنوان یک شیوه موثر که انواع وسیعی از فرمت ها و چالش ها را نشان می دهد.

شرح مدیریت پروژه فناوری اطلاعات ، فناوری اطلاعات روز به روز معتبر تر، سریعتر و ارزانتر می گردد اما هزینه ها، پیچیدگی ها و ریسک های پروژه های فناوری اطلاعات در حال افزایش است.

در سال ۱۹۹۵٫ شرکت مشاوره ای به نام استادیش کروپ، بررسی بر روی ۳۶۵ مدیر فناوری اطلاعات انجام داد و گزارشی با نام chsos و در سطح گسترده ای ارائه شد.

خلاصه تحقیقات استاندیش گروپ: نتایج مطالعات از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۶ نشان می دهد که میزان موفقیت پروژه های فناوری اطلاعات بیشتر بوده و سرایز زمان بندی و بودجه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

استاندیش گروپ این پیشرفت مداوم را به  ابزارها و فرآیندهای بهتر مدیریت پروژه، ارتباطات پیشرفته و مدیران کار آزموده تر پروژه فناوری اطلاعات نسبت می دهد تحقیق از ۲۰۰ مدیر ارشد it در کشورهای مختلف و نتایج آن:۶۲ درصد پروژه های it در زمان بندی با شکست مواجه می شوند

۴۹ درصد پروژه های از بودجه تعیین شده فراتر می روند

۴۷ درصد پروژه ها هزینه های نگهداری بیشتر از حد انتظار دارند

۴۱ درصد در ارزیابی ارزش تجاری مورد انتظار و بازگشت سرمایه ROI با شکست مواجه می شوند.

در جلسه آینده با مفاهیم سبب شکست پروژه های فن آوری اطلاعات، عوامل مورد نیاز برای موفقیت پروژه ها و غیره آشنا خواهید شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.