مفسر سیاسی روس: نشست استانبول نمایش اقتدار دیپلماسی ایرانی بود

به گزارش ایرنا، فیلین روز دوشنبه در مقاله ای در پایگاه خبری روسی ‘ایران رو’ خاطرنشان کرد: ایران با ارایه دیپلماسی ظریف در استانبول ضمن گشایش فصل جدیدی در زمینه حل و فصل دیپلماتیک برنامه هسته ای خود اعضای گروه ۱+۵ را درر شرایطی قرار داد که حقوق هسته ای صلح آمیز این کشور را به رسمیت بشناسند.

مفسر روس با اشاره به فشارهای غرب و آمریکا به ایران در قالب اعمال تحریم های اقتصادی یکجانبه و نیز تهدیدهای نظامی اسراییل و واشنگتن علیه کشورمان افزود: در این شرایط دیپلماسی ایران جرات بی نظیری از خود به نمایش گذاشت و در استانبول با ارایه یک مذاکره دقیق و حساب شده به امتیاز بزرگی دست یافت.

وی اضافه کرد: هر چند ایران هنوز تا دستیابی به پیروزی بزرگ در زمینه حل و فصل کامل پرونده هسته ای خود فاصله دارد، ولی پیروزی در نشست استانبول نیز پیام روشنی برای ملت و دولت ایران داشت و امید دشمنان این کشور برای شکست مذاکرات را نقش بر آب کرد.

در ادامه این مقاله گفته شده است: پیروزی دیپلماسی ایرانی در نشست استانبول نشان داد که مسایل مهم بین المللی از راه مذاکره و گفت و گو قابل حل است و نیازی به استفاده از ادبیات ناپسند زور و تهدید نظامی برای این گونه موارد نیست.

فیلین با اشاره به تشدید تهدیدهای غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران در آستانه نشست استانبول نوشت: هیات ایرانی در این شرایط با قاطعیت و در عین حال انعطاف پذیری دیپلماتیک از منافع اصولی کشور خود دفاع کرد و توانست بر اختلافات شدید میان تهران و اعضای گروه ۱+۵ غلبه کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۷۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.