مقامات امارات به عیاشی‌های خود بپردازند و در مسائل کشورهای منطقه دخالت نکنند

۱۴فروردین۱۳،

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل،سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه امارات گفت: اظهارات وزیر خارجه امارات از مواردی است که توسط غرب و صهیونیست‌‌ها آماده شده و مقامات امارات نشخوار می‌کنند.
 
وی با بیان این مطلب که سن، قد و قواره وزیر خارجه امارات ایجاب نمی‌کند چنین حرف‌هایی را به زبان بیاورد، ادامه داد: مقامات امارات مخصوصا وزیر امور خارجه آن بهتر است قبل از این که چنین حرف‌هایی را به زبان بیاورند اول نگاهی به شناسنامه خود بیاندازند و بیش از این بازیچه غرب و صهیونیست نشوند.
 
حقیقت‌پور با اشاره به این که بهتر است کشورهای حوزه خلیج فارس نظارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را باور کرده و به آن تکیه کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حرفی کاملا منطقی را عنوان کرده و رفتارش در سطح منطقه مطابق با قانون و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که از ایران هراسی هیچ چیز عاید آن‌ها نخواهد شد، گفت: با این اظهارات به غیر از این‌که خود را خراب و مفتضح کرده و خود را نوکر بی‌جیره و مواجب غرب معرفی کنند چیزی به دست نخواهند آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به این مسئله که زنده کردن مسائل تاریخی به نفع امارات نیست، بیان کرد: ممکن است در این گونه موارد مسائلی مثل بحرین هم مطرح شود که به ضرر آن‌ها خواهد بود بهتر است از فرصتی که برای حکمرانی پیدا کرده‌اند استفاده کنند زیرا در آینده‌ای نه چندان دور با بیداری مردم این عمارت برسرشان خراب خواهد شد و انسانهای صالحی بر سر کار می‌آیند.
 
حقیقت‌پور در پایان خاطر نشان کرد: مقامات امارات بهتر است به این چند روز باقی مانده قناعت کنند و به عیاشی‌های خود بپردازند تا این که بخواهند در مسائل کشورهای منطقه دخالت کنند.

گفتنی است؛ عبدالله بن زاید ال نهیان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی قطر ادعا کرد: از جمله اشتباهاتی که ایران مرتکب شده است اشغال جزایر سه‌گانه،عدم وجود اهداف و جزئیات واضح دربارهٔ برنامه هسته‌ای و دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی است.

امارات همچنین در حالی ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه ابوموسی،تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک را مطرح می‌کند که هیچ سند تاریخی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.