مقایسه لیگ یازدهم با دوازدهم لیگ برتر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ورزش ۳ در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

  به بهانه تعطیلی لیگ سراغ آمار و ارقام لیگ دوازدهم حرفه ای رفتیم و مقایسه ای داشتیم بین جدول لیگ دوازدهم پایان هفته چهاردهم و جدول لیگ یازدهم در همین هفته تا ببینم شرایط تیم ها نسبت به فصل قبل تغییر کرده است، بررسی نکته های به دست آمده از این مقایسه در شرایط فعلی خالی از لطف نخواهد بود.

 به گزارش تفسیریممتازنیوز، نکته قابل توجه جدول لیگ برتر پارسال نسبت به ارسال این بود که همه تیم ها ۱۴ بازی شان را بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط سازمان لیگ سابق انجام دادند اما در لیگ امسال تیم های همچون استقلال، سپاهان، راه آهن، مس کرمان و پیکان و گهردرود نسبت به دیگر تیم ها یک بازی کمتر انجام دادند.

* جایگاه استقلال تغییر نکرد

استقلال فصل قبل در پایان هفته چهاردهم با ۳۰ امتیاز صدر جدول را در اختیار گرفت و قدرتش را به رخ حریفانش کشید.

امسال هم تیم صدر نشین در پایان هفته چهاردهم با یک بازی کمتر و ۲۵ امتیاز باز در اختیار آبی پوشان است، تیم های نفت تهران و صبای قم هم به ترتیب با امتیازات مشابه ۲۷ امتیاز فصل قبل در پایان هفته چهارم در جایگاه های دوم و سوم رادر اختیار داشتند ولی امسال ملوان بندر انزلی و تراکتور سازی با ۲۵ و ۲۴ امتیاز جایگاه دوم و سوم را در اختیار دارند.

* استیل آذین گهردرود در حسرت برد

درچهارده هفته لیگ یازدهم حرفه ای راه آهن، فجر شهید سپاسی و مس سرچشمه تیم هایی بودند که به ترتیب با ۱، ۲و ۲ برد کمترین طعم پیروزی را چشیدند، در لیگ دوازدهم هم تیم های استیل آذین گهردرود، صنعت آبادان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب با ۱، ۱ و ۲ برد درحسرت پیروزی های بیشتر به سر می‌برند.

* آبی پوشان همچنان با کمترین باخت

نفت تهران و استقلال تیم هایی بودند که به ترتیب با ۱ و ۲ باخت کمترین شکست ها را تا هفته چهاردهم تجربه کردند، قابل توجه این که استقلال امسال هم فقط ۲ باخت در ۱۳ بازی داشته و تراکتور سازی هم به مانند آبی پوشان تنها ۲ بار باخت است.

* افزایش تساوی ها در لیگ دوازدهم

مس سرچشمه تنها تیمی بود که در چهارده هفته ابتدایی لیگ یازدهم فقط ۲ بار مقابل حریفانش تساوی کرد، امسال هم تیم های سپاهان اصفهان، سایپای البرز، پیکان تهران و ذوب آهن اصفهان با ۳ تساوی کمترین نتیجه مساوی را مقابل حریفانش رقم زدند.

* گلزن ها و گل نزن ها

بهترین خط حمله لیگ یازدهم در پایان هفته چهاردهم در اختیار تراکتور سازی بود چرا که تراکتوریها توانستند در چهارده بازی ۲۹ گل به ثمر رسانده بودند، در فصل جاری دوباره این تراکتورسازان می باشند که با ۲۳ گل زده بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده است، فولاد خوزستان و مس سرچشمه در پایان هفته چهاردهم با ۱۱ گل زده مالک بدترین خط حمله لیگ بودند در حال حاضر این عنوان به صنعت نفت آبادان و استیل آذین گهر درود یا ۷ گل زده رسیده است.

* دفاع های خوب و بد

تیم های تراکتور سازی، نفت آبادان،‌ سایپا و مس سرچشمه در چهارده هفته ابتدایی لیگ یازدهم به ترتیب ۲۲، ۲۱، ۲۱، ۲۱ گل خوردند و عنوان بدترین خط دفاع های لیگ را به خود اختصاص دادند، این عنوان در لیگ دوازدهم به پیکان تهران، صنعت نفت آبادان واستیل آذین گهر درود رسیده چراکه این تیم ها در چهارده بازی به ترتیب ۳۰، ۲۵، ۲۰ گل دریافت کردند، تیم های فوتبال شاهین بوشهر و سپاهان در پایان هفته چهاردهم لیگ یازدهم مالک عنوان بهترین خط دفاع های لیگ بودند امسال هم مس کرمان و فجر شهید سپاسی این عنوان را دادند چرا که به ترتیب۱۰ و ۱۱ بار دروازه شان را باز شده دیدند.

* پرواز انزلی ها

تیم ملوان بندر انزلی در پایان هفته چهاردهم لیگ یازدهم با ۱۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار داشت در فصل جاری در پایان هفته چهاردهم هم امتیاز با استقلال ۲۵ امتیاز رد رده دوم جدول رده بندی قرار دارد، ملوان بندر انزلی نسبت به فصل قبل بیشترین صعود را داشته و از این لحاظ رکوردار است، بعد از ملوانی ها تیم فجر شهید سپاسی بیشترین صعود را در جدول داشته است.

* سقوط آزاد

تیم ذوب آهن فصل قبل از چهارده بازی پیش با ۱۹ امتیاز در رده هشتم جدول قرار داشت، و ۱۲ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی جای گرفته است.

* سرنوشت تلخ در انتظار تیم گهر درود

تیم مس سرچشمه در لیگ یازدهم از ابتدا تا انتهای لیگ برتر در قعر جدول قرار داشت و صعودی به بالای جدول نداشت در حال حاضر هم استیل آذین گهر درود تیم تازه وارد لیگ برتر هم با یک بازی کمتر و کسب ۸ امتیاز در رده هجدهم جدول رده بندی قرار گرفته است و تغییر و تحولات در این تیم لرستانی تا الان تأثیر مثبتی نگذاشته است و باید دید که این تیم هم در پایان فصل به مانند مس سرچشمه به لیگ دسته یک سقوط می‌کند یا در لیگ برتر ماندنی می‌ شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.