مقتدایی:‌ دربارهٔ گرانی کاغذ در صحن علنی به رئیس جمهور تذکر می‌دهیم

۱۶اردیبهشت،

146-24.jpg

شش نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درحاشیه این بازدید مقتدایی عضو کمیسیون آموزش گفت: روز قبل تذکری دربارهٔ گرانی کاغذ به وزارت ارشاد و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت داده شده است و فردا تذکر مشابهی به رئیس جمهور داده خواهد شد.

پس از این بازدید، مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در خصوص این بازدید گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای بررسی روند چاپ و نشر کشور و شیوه توزیع و استماع دیدگاه‌های مسئولان و متولیان عرصه چاپ و نشر کشور کمیته‌ای به نمایشگاه اعزام کرده است.

او افزود: این کمیته علاوه بر مذاکره با مسئولان برگزارکننده و بررسی روند عرضه کتاب و میزان استقبال از کتب مربوطه و همچنین مباحث کیفی پیرامون برگزاری نمایشگاه تلاش می‌کند، تا ضمن شنیدن صحبت‌های بازدید کنندگان و همچنین متولیان نمایشگاه نسبت به تعیین نقاط ضعف و قوت موجود گزارشی برای کمیسیون تحقیقات مجلس آماده کنند.

مقتدایی در خصوص نکات قابل توجه برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه عمدتا ناشران خارجی موفق شدند در نمایشگاه حضور داشته باشند و در این زمینه ارشاد نسبت به ناشران سهل گرفتند.

او همچنین گفت: نکته اساسی که به نظر می‌رسد هم توسط مجلس شورای اسلامی و هم دولت و هم وزارتخانه‌های مربوطه باید دنبال شود، رسیدگی به وضعیت بازار کاغذ و ساماندهی آن است که تقاضای ما از وزارتخانه‌های مربوطه رسیدگی سریع و سامان شدن این وضعیت است.

مقتدایی همچنین گفت: در روز قبل بعضی از نمایندگان مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و معدن در خصوص سامان دادن به وضعیت بازار کاغذ تذکری دادند که فردا نیز با همین موضوع در صحن علی مجلس تذکر مشابهی به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.