مقرری دانشجویان بورسیه افزایش یافت

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- رییس سازمان امور دانشجویان گفت: مقرری دانشجویان بورسیه ۱۰ تا ۲۵ درصد با توجه به نوع کشورها افزایش یافته است و از ابتدای سال ۹۳ اجرایی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر مجتبی صدیقی در نشست خبری افزود: جمع‌بندی افزایش مقرری بورسیه‌ها با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هماهنگ و پی گیری شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار تامین شده است و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نیز روزهای آینده موافقتش را به دولت اعلام خواهد کرد.
تعیین سازوکار پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور
رییس سازمان امور دانشجویان از تعیین سازوکار پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد.
مجتبی صدیقی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به بخشی از توافقنامه ژنو در این خصوص گفت: بر اساس این توافقنامه تا سقف۴۰۰میلیون دلار اعتبار برای شهریه دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در نظر گرفته شده است.
معاون دانشجویی وزیر علوم افزود: همچنین بر اساس این توافقنامه قرار شده است این اعتبار به صورت مستقیم در وجه دانشگاه های خارجی واریز شود.
وی به هماهنگی با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در خصوص تعیین سازوکار پرداخت این شهریه اشاره و اضافه کرد: بر این اساس دانشجویان ایرانی مقیم خارج کشور موظفند در اسرع وقت گواهی شهریه۲۰۲۴دانشگاه خود را همراه با شماره حساب دانشگاه محل تحصیل به تایید سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برسانند و به صورت الکترونیکی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند تا شهریه از طریق بانک مرکزی و بانک های واسط خارجی به حساب دانشگاه واریز شود.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.