محاسبه افت قیمت خودرو در تصادف و شرایط مطالبه خسارت افت قیمت

یکی از مشکلات در تصادف رانندگی، شرایط مطالبه و نحوه محاسبه افت قیمت خودرو در تصادف است طبق قوانین مقصر تصادف باید خسارت افت قیمت خودرو را نیز پرداخت کند. اما افت قیمت شامل چه خودرو هایی و تا چند سال ساخت میشود؟

افت قیمت خودرو در تصادف

محاسبه افت قیمت خودرو در تصادف

مدیر روابط عمومی شورای حل اختلاف استان تهران، با بیان این که پس از تصادف برای محاسبه افت قیمت خودرو نیاز به دادخواست است،‌ می گوید: خسارت دیده باید برای جبران افت قیمت خودرو خود، دادخواستی به شورای حل اختلاف ارایه کند.

وی، مبلغ قابل رسیدگی در شورای حل اختلاف را تا ۵۰ میلیون ریال بیان می کند و ادامه می دهد: برای مازاد این مبلغ شورای حل اختلاف با رد کردن صلاحیت خود، پرونده را به محاکم عمومی ارسال می کند.

علی اصغر مجتهدزاده تصریح می کند که تمامی افت قیمت ها بعد از ارایه دادخواست، نظریه کارشناس رسمی دادگستری را نیز باید به همراه داشته باشد.

این کاشناس قضایی پرونده های مربوط به این موضوع را حقوقی دانسته و می افزاید: خسارات افت قیمت خودرو یا خساراتی که بیش از تعهدات شرکت های بیمه گزار است، از مقصر حادثه اخذ می شود.

بیمه خسارت افت قیمت خودرو را پرداخت میکند؟

در حالی که روزانه تصادفات متعددی در جای جای این کشور رخ می دهد که سطح قابل توجه آن ها، خسارت بدنه خودرو است، آسیب دیدگان برای تامین بخشی از این هزینه ها به شرکت های بیمه و محاکم مراجعه می کنند.

سقف تعهدات بیمه بدنه مشخص است و در بیمه نامه هر خودرو درج شده است. با این حال شرکت بیمه، فقط به میزان خسارت وارد شده به بدنه ماشین،‌ هزینه پرداخت می کند و در صورتی که افت قیمت شامل بیمه نامه نباشد، سهمی از کاهش قیمت، متوجه این شرکت ها نخواهد بود.

مطالبه افت قیمت خودرو تا چند سال امکانپذیر است؟

مشخص  نخواهد بود و بستگی به تمیزی و رنگدار یا بیرنگ بودن خودرو دارد. یه موقع هست که به خودروی سال ۸۷ نیز افت قیمت تعلق میگیرد و به خودروی سال ۹۹ تعلق نمیگیرد. معمولا خودرو هایی که قبلا تصادف داشته یا رنگ شده باشند مشمول خسارت افت قیمت نمی شوند

تا این لحظه ۵۵نظر ثبت شده
  1. سجاد:

    سلام.
    هزینه افت قیمت خودرو آسیب دیده به دستور قانون توسط بیمه ثالث خودرو مقصر پرداخت میشه. من در تصادفی مقصر شناخته شدم و افت قیمت خودرو مقابل از بیمه ثالث من پرداخت شد:
    عطف به ماده ۱۹ قانون بیمه کشور مصوب ۰۷/۰۲/۱۳۱۶ مسئولیت بیمه‌گر برابر با تفاوت قیمت حاصله در مال بیمه شده در لحظه‌ای قبل از خسارت و بلافاصله پس از خسارت تعیین شده است و لذا پر واضح است که هم خسارت تعمیر و هم خسارت افت قیمت در چارچوب این ماده قرار می‌گیرد.
    با این قانون، من تونستم در دادگاه بیمه رو محکوم کنم و بیمه ۷۰ میلیون تومن به خسارت دیده پرداخت کرد. اما توجه داشته باشید که سقف پرداخت بیمه برابره با سقف تعهد مالی بیمه ثالث شما که توصیه میکنم موقع بیمه کردن این عدد رو خیلی بالا بزنید. من الان ۲۰۰ میلیون تومن سقف تعهد مالی رو تعیین میکنم. هزینه زیادی نداره اما نجاتتون میده
    شماره دادنامه: ۱۴۰۱۹۱۳۹۰۰۱۱۲۵۱۱۳۲ تاریخ صدور دادنامه: ۱۴۰۱-۰۸-۱۸٫ شعبه ۵ حقوقی شهر قدس
    شماره دادنامه تجدیدنظر: ۱۴۰۱۶۸۳۹۰۰۱۶۲۴۷۵۷۴ تاریخ صدور: ۱۴۰۱-۰۹-۱۱٫ شعبه ۵۶ تجدیدنظر تهران
    موفق باشید

  2. رضا:

    به نظر من اگه تصادف کردین افت ماشین بگیرین..الان متوجه نمیشین.وقتی خاستی ماشین بفروشی میفهمی.که فرق فابریک با یه طرف رنگ چیه.اصلا نگزرین.هر اشتباه خسارتی داره.میخاس مست نباشه.میخاست حواسش باشه..اون حال میکنه ما تاوان بدیم???من خودمم بزنم به یکی مجبورم بدم.چون اونم پول داده ماشین خریده..

  3. حسین:

    سلام.انشالله که کسی براش این اتفاقات پیش نیاد و همه بیشتر حواسمونو جمع میکنیم. بنده ماشین صفر کیلومتر هنوز ده روزه تحویل گرفتم تو خیابون یه پرایدی اومد زد به در و کشیده شد تا گلگیر.خدا رو شکر میکنم که ضرر مالیه فقط و باکی نیست .ولی کمی هم ناراحتم چون طرف زیر بار افت قیمت ماشین نمیره همین خسارت تصادف هم میگه به من چه بیمه باید بده که بیمه هم سرکار میزاره و میخواد چونه بزنه که منم اصن بیخیالش شدم و نمیدونم چی کار کنم واقعا دلم براش میسوزه طرف نداره. از طرفی هم در و گلگیر که هیچ رینگ هم قشنگ کج شده نمیدونم بیمه هم میگه اینا باکیش نیس عبپیبی نداره یه صافکاری نقاشی میخواد فلان.اولا حواستونو جمع کنین به خدا مردم با بدبختی و قسط و وام ماشین میخرن بعدم اگه خدایی نکرده زدین پاش وایستین دیگه
    خب بقیه که نباید تاوان اشتباهات مارو بدن. خب ماشین صفر افت قیمت داره دیگه همینو پس فردا بخوام بفروشم قششنگ چند میلون ازش میفته . ولی خب طرف من میگه به من چه ماشینم بیمست برو بگیر…
    انشالله که برا کسی اتفاق نیفته بازم خداروشکر که ضرر مالیه .ارزشش رو نداره

    • حمیدنام شما...:

      بیمه فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت می‌کند. در حالی که در عرف جامعه ما خودروی تصادفی یا غیر تصادفی تفاوت قیمت دارد. طبق ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد و چه غیر عمد، مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند، مسئول جبران خسارت است. در این مورد هم شخص متضرر باید برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت، به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود که کارشناس با ملاحظه خودرو یا در مواردی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌کند. بعد از برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت تعیین‌شده توسط کارشناس دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود . با این توضیح که اگر خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد، رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف است

  4. احمد:

    سلام
    من خودم چند وقت پیش با یه پراید مدل پایین تصادف کردم ازبیمه استفاده کردم بعدش افتشو رفت شورا گفتند خسارت مالی ماشینش اگه از سقف تعهد بیمه کمتر باشه بیمه جوابگوست و بر عهده مقصر نیست .چون تا اون سقف جانی ومالی که بیمه تعهد کرده باید بیمه جواب گو باشه .

  5. مهدی:

    افت قیمت خودرو طبق قانون باید توسط بیمه پرداخت بشه من رای دادگاه گرفتم و بیمه محکوم شد اطلاعات غلط به مردم ندید تویی که اسم خوتو گذاشتی کارشناس حقوقی متاسفم برات

  6. رضا اکبری:

    قانون خیلی بذی است. الکی مردم را به دادگاه میکشونه. بیمه باید همه را تقبل کند. افرادی که در شورای حل اختلاف نشسته اند برای خود ایجاد شغل کرده اند.

  7. امیرحسین:

    اونایی که میگن قانون افت قیمت چیز مزخرفیه باید تو این شرایط مملکت که طرف کل دار و ندارشو میفروشه یه ۴۰۵ صفر میخره بعد یه ادم احمق میاد میزنه ماشینشو میکنه تصادفی و کلی از قیمت ماشینش میندازه خودشو بزاره جای زیاندیده بعد میفهمید که این قانون قانون خوبیه خودتون هم اگه یه روز زدید به کسی باید این خسارت رو بدید.

  8. خانم:

    دو ماه پیش با یه پرشیا ۹۲ تصادف کردم از فردای تصادف هنوز ماشین ها تو پارکینگ بودند اومد گفت پول افت قیمت من هم باید بدید این هم فیش های که به حساب شورا حل اختلاف واریز کردم کارشناس چهار ملیون براش زده بود هرچه بهش گفتم بیا ۲۵۰۰۰۰۰ بهت میدم ولی منو با یه بچه ۹ ماهه نکشون شورا قبول نکرد گفته باید ۴۰۰۰۰۰۰ کامل بهم بدی حالا موندم چهار ملیون از کجا بیارم بهش بدم همون دو و پانصد هم با فروش طلاهام تونستم به زحمت جمع کنم. شانس من با مرد که تصادف نکرم با یه نامرد که یه زن با به بچه کوچیک میکشونه دادگاه و ……

    • بیژن مرتضوی:

      اولا خربزه میخوره باید …
      دوما برو قسطی بکن .هزینه خصارتش قسط بندی کن.فقط زمان میبره که از زندگی پشیمونت میکنن والا.

  9. راننده:

    با سلام
    الان رانندگی در ایران هرج و مرج شده هی کی هر ماشین را زد و در رفت هیچ کس غیر صاحب ماشین ضرر نمی کند و بیچاره راننده ماشین ضربه خورده ….

  10. مسرور:

    سلام
    لطقا یا مطلب بالا را مدیریت محترم سایت حذف کنند یا اسم راننده خاطی را حذف کنند با تشکر

  11. مسرور:

    با سلام من دیروز یک ماشین تیبا دو گانه سوز خریدم بردم درب خانه پارک کردم منتظر همسرم بودم آقای … خودش تعمییرات اتومبیل دارد به ماشین من زد و در رفت به چه بدبختی جلویش را گرفتم گفت فردا بیا تعمیرگاه پول خسرات را می دهم امروز رفتم شروع به فحاشی نمود و خانه اش هم بالای مغازه بود او هم آمد شروع به فحاشی نمود و پول حسرات را نداد بلکه مدعی است چون در خانه ما آمده اید و فحاشی کرده اید باید به چزای خود برسید و ما به پلیس ۱۱۰ زنگ زدیم و پلیس می گوید زمان واقعه باید زنگ می زدید الان ما کاری نداریم

    خلاصه هیچ کس پاسخ خسرات ماشین ما را نمی دهد.

  12. مینا:

    من زدم به یه سمند که نو بوده و سپرش یه ترک کوچیک برداشته کارشناس بیمه گفته ۳۵۰ تومن هزینه اش میشه. حالا طرف رفته شکایت کرده که ماشین من افت قیمت پیدا کرده. مگه سپر قرار نیست تعویض بشه؟ دوباره چه افت قیمتی؟!!!!

  13. حسن سردشتی:

    سلام چند روز پیش پشت چراغ وایستاده بودم یهو یه بابایی خوابش برده بود پپشفرمون با۶۰ تا سرعت کوبیدبه ماشینم خدارحم کرد بچه‌ها سالم موندن نصف ماشینم رفته حالا گناه من چیه واقعا تاوان اشتباه یکی دیگه رو بدم

  14. مریم:

    همین امروز یه ۴۰۵ به ماشین تازه خریده شده ی من زد و چون مقصر بود فرار کرد حالا من موندم چجوری هزینه صافکاری گلگیرو بدم افت قیمت پیشکش حالا کجان اون کسایی که میگن هزینه افت قیمت یه چیز من دراوردیه اینجا اصلا جا نداره که به چنین ادمایی که میزنن و در میرن فرصت دفاع کردن داد چون انقد شرف ندارن که پای کار خودشون وایستن کسایی که مقصر نبودن و ماشینشون به خاطر سهل انگاری یکی دیگه تصادفی شده حال منو میفهمن

    • مسرور:

      مریم جان حال شما را می فهمم اما راننده شما فرار کرد راننده خاطی ما با زرنگی هم ماشین صفر یک روزه ما را داغون کرد هم قانون را دور زد

    • بیژن مرتضوی:

      شما دست و پا چلوفتی بودی به بقیه چه رفتی داره.حالت خوبه.مجبورت نکردن پشت فرمون بشینی.گاز توی اشپزخانه است گل من.خخ

    • بیژن مرتضوی:

      شما دست و پا چلوفتی بودی به بقیه چه رفتی داره.حالت خوبه.مجبورت نکردن پشت فرمون بشینی.گاز توی اشپزخانه است گل من.خخ

  15. جاوید:

    دوستانی که به این قانون ایراد میگرن بنده فقط یک سوال راجب مشکل خودم دارم.از طرف شرکت به خاطر نوع کار من وام خرید اجباری خودرو دادن و بعد وام پرداخت ایاب و ذهاب بنده قطع شد پس بنده اجبارا یک خودرو ۲۰۶ از نمایندگی گرفتم و الان ۴ ماه بعد یک وانت پیکان از سمت راست کل ماشینو داغون کرده یعنی دو درب رکاب دو گلگیر.
    حالا اصلا بیمه هم پولشو داد ماشینو تعمیر کردیم بنده هنوز اقساط ماشینو نداده باید وایه فروش ماشین ۴ ۵ میلیون خسارت متحمل بشم که چون راننده وانت خلاف اومده وزده زندگی منو به باد داده؟؟؟
    پس افت قیمت حق مسلم هر کسی حالا ایراد اینجاست که چرا بیمه پرداختش نمیکنه

  16. فرهاد:

    سلام بنده دو سال قبل با یه پراید تصادف کردم مقصر بنده بودم که از کوپن ثالث بهش دادم و در حالی که خسارت اون حدود سه میلیون بود بیمه چهارو نهصد بهش پرداخت کرد الان بعد از حدود ۲۲ماه رفته شورای حل اختلاف واسه افت قیمت شکایت کرده آیا پس از اینکه بعد از تثادف با من و تعمییر خودرو باز چندماه بعد تصادف شدیدی داشته بازم افت قیمت رو بنده باید بپردازم بعد از دوسال؟

  17. محمد:

    با سلام .حدود یک ماه و نیم پیش یک خانم با ماشین ۲۰۶ زد به ماشین من( تویوتا ) من در شورای حل اختلاف شکایات کردم و تقاضای دریافت افت ماشین رو کردم .بعد از کلی رفتن و آمدن به شورا و خرج کردن موقع رای شورا این خانم نیامد و هرچقدر که تماس گرفتیم جواب ندادن حتی از شورا هم تماس گرفتن با ایشان ولی بازهم جواب ندادن .این خانوم رفتن و تقاضای المثنی بیمه شخص ثالث کرده.آیا میتواند المثنی بگیرد ???کارته ماشین من هم دسته این خانومه .در ضمن شورا رای را به نفع من صادر کرده و باید خسارت را پرداخت کند.ممنون میشم راهنمایی کنین..

    • admin:

      با سلام
      باید تشریف ببرید دادسرا و با حکم شورا ازشون اعلام شکایت کنید تا از طریق قانونی تحت پیگرد قرار بگیرند

  18. عبدی:

    به نظرم قانون خوبی نیست.اگه هم باشه بهتره شرکت های بیمه تقبل کنند.

  19. korosh.razmjooe:

    چند روز پیش زدم به یه پارس که جلو بریدگی پارک بوده گلگیر عقب یه خورده باد کرد امد بیرون حالا رفته دنبال افت قیمت گفته ۵میلیون فقط برای گلگیر اینم از قانون

  20. حمید:

    فقط متاسفم واسه این قانون مسخره.چرا باید ماشین اینقدر قیمتش بالا باشه که بخواد افتم بگیرن.وقتی ترمزم نمیگیره چکار کنم چرا باید پول افت بدم.هیچیمون تو این مملکت درست نیس

  21. مهسا:

    کسی که مقصره بایدتمام خسارت وارده به طرف مقابلو پرداخت کنه..بنظر شما افت قیمت ماشین براثر تصادف خسارت محسوب نمیشه؟!!!!…چه بسا خیلی اوقات حتی بیشتر از پول تعمییر ماشین هم میشه…بیمه باید قوانین پرداختی خسارتشو تغییر بده و دیگه احتیاجی به تنظیم شکایت نامه جدا به شورای حل اختلاف درخصوص رسیدگی به افت قیمت نباشه….

    • بیژن مرتضوی:

      شیر مادرت حلالت باشه.بکوبون لایکو خووو

  22. Morteza:

    پراید۸۴

  23. Morteza:

    پراید

  24. Morteza:

    ماشین من مدل ۸۴بدون رنگ بوده تصادف کردم در طرف راننده با گلگیر تعویض شده چقدر افت قیمت داره؟

    • محمد:

      سلام خودروی دو سال کارکرد افت قیمت میگیره نه یازده سال

  25. pakari:

    باسلام.من یک ماه پیش ماشینم توی خیابان پارک بوده که متاسفانه یه خانم باسرعت بالا وبی احتیاطی محض به ماشین من زده ودرب وگلگیرجلوی ماسین روداغون کرده که حتمابایدعوض بشه.ولی شوهر این خانم باپارتی بازی خودش رابعنوان راننده معرفی کرده چون اون خانم گواهی نامه نداشته.وبیمه فقط هزینه قطعات فابریک روپرداخت نکمی کنه وطرف هم زیربارنمی ره درصورتیکه تقریباسه میلیون تومانماشین افت قیمت پیدامی کنه،چرامن بایدتاوان بی توجهی وبی خیالی دیگران رابدم؟به نظربایدپرد.اخت افت قیمت باید کاملاقانونی بشه

  26. محمد:

    سلام
    این قانون مزخرف افت قیمت جز کشتن انسانیت در وجود آدم هیچ کاربرد دیکه ای نداره.
    و کسانی که دنبال افت قیمت هستند بدونن این مشکل یه روزی سر خودشونم میاد

    • mo:

      عزیز من الان ماشین sd صفر من یه بنده خدایی زده تکونده بیمه ۱۲۰۰ متقبل شده—واقعا چرا من کارمند باید ۴ تومن ضرر کنم ..این چه حرفیه میزنی ..

    • پوریا:

      عجب! کشتن انسانیت!! اینکه قیمت ماشین طرف بعد از تصادف چندین میلیون بیاد پایین به انسانیتت فشاری نمیاره عزیزم؟!
      اتفاقا قانون مزخرف اینه که فقط به ماشینای صفر افت قیمت میدن درحالیکه یه ماشین قدیمی هم با کوچکترین تصادفی کلی میخوره تو سرش موقع فروش…افت قیمت باید به تمام ماشینها تعلق بگیره و هزینه شو بیمه ها متقبل بشن

  27. عباس مشکانی وکیل پایه یک دادگستری:

    با سلام و عرض ادب و احترام … در خصوص موضوع مطروحه (افت قیمت)با عنایت به وظیفه بیمه در قبال پرداخت خسارت بدون قید بع نظر میرسد شامل افت قیمت هم میشود و عدم پیش بینی این مطلب خسارت های جبران ناپذیری را به اشخاص محروم جامعه وارد میکند لذا قانونگذار با افزایش تعداد خودرو های لوکس و گرانقیمت می بایست در صدد رفع این مشکل بر آید.

  28. رضایی:

    من رفتم شورای حل اختلاف و ۱۷۶ هزار تومان هزینه کردم کارشناس دادن برای تعین مبلغ افت قیمت حالا ببینیم طرفمان چه کار میکنه . از یک طرف ناراحت از گرفتن افت قیمت ولی از آنطرف افت قیمت بخاطر خطای یکنفر دیگر بعدش هم پرو بازی حرص آدم را درمیاره و آدرس غلط میده که مشکل نبود خود شورا از شهرک آزمایش آدرس از شماره پلاک پیدا کردن.ولی با همه این مسایل بیمه باید متقبل خسارت ها باشد

  29. رضایی:

    ماشین من هوندا اکورد ۲۰۲۲ است زیاندیده هستم مقصر شاسی بلنده باصطلاح امروزی ولی زیر بار خسارت نمیره و میخواد یک جوری از زیرش در برود اگر خسارت افت را نگیرم که ماشینم راحت ۱۵ میلیون زیر قیمت شده من از جیبم باید ضرر نادانی ان طرف را بدهم

  30. امیری:

    سلام
    فقط خودتونو بزارید جای اون بنده خدا که از قیمت ماشینش کم شده و جبران اشتباه شما را باید از جیب بده اونوقت می بینید که قانون مسخره نیست

  31. ناشناس:

    خودم ۷۰م خسارت دیدم اونوقت سوالم اینه افت قیمت پژو ۸۳ قراره چقدر بشه که کل قیمت ماشینش ۱۱-۱۲ تومنه ووووو
    ما هیچوقت نمی بخشیم ولی انتظار داریم دیگران ببخشند…

    حالا این ماجرا رو عکسش کنید اگر واقعیت کشیده میشد فقط ۲۰م افت قیمت ماشین بود من ازش شکایت میکردم
    این ادم قرار بود چیکار کنه ……

    امام حسین:
    هر انچیز برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر انچیز برای خود تمی پسندی برای دیگران مپسند….

    انسانیت رو از خودمون شروع کنیم….

  32. ناشناس:

    نکته مهم …..
    با یه ماشین ۱۴۰ تومنی زدم به یه پژو ۸۳ ….با پول تقصیر رو انداختن گردن ما…..و از همه جالبترش

    طرف رفته برای افت قیمت ماشینش هم شکایت کرده…

    الله و اعلم….

    • ابراهیم رضوانینام شما...:

      باسلام ایا تاکسی زرد عمومی افت قیمت دارد. باتشکر

    • ابراهیم رضوانینام شما...:

      باسلام ایا تاکسی زرد عمومی افت قیمت دارد. باتشکر

    • پوریا:

      شما ماشین ۱۴۰ تومنی سوار میشی وقتی رانندگی کردن بلد نیستی تاوانشو مردم نباید بدن! اون بنده خدا شاید چرخ زندگیش با همون پژو ۸۳ میچرخه همه که مثل تو پول پارو نمیکنن شما اینقد مایه داری زورت میاد ۲ تومن پول افت قیمت بدی ببین اون بدبخت افت قیمت ماشینش چقدر براش سخته….در ضمن اگه مطمئنی تقصیر و با پول انداختن گردن شما برو شکایت کن پدرشو در بیارن شما هم به حقت برسی!!

  33. مهران غلامی:

    سلام
    من میخوام بدونم این بیمه در سال چقدر هزینه بیمه از مردم میگیره چقدر تاوان میده این سود مانده بعد تصفیه خسارت و هزینه های اداری و کارمندان و مالیات تو جیب کی میره
    کسی که از بدشانسی تصادف میکنه آیا هزینه درست کردن خودرو خودشو داره تا بخواد هزینه طرف مقابل رو بده دلخوشی راننده چیه با ماشین کار کنه جبران هزینه سنگین زندگیشو بده یا از گلوی خانوادش بزنه بده خسارت
    تا حالا پرسیدن از ماشینت از ایمنی خودرو از کیفیت جاده از کیفت لوازم یدکی اطمینان دارید چی استاندارده پراید بدون کیفیت شاسی با بهترین کیفیت ترمز به چه درد میخوره نزنی میزنن خودرو ساز تاوان خودرو بی کیفیتش رو میده که با یه مشت تو میره شهرداری تاوان تصادفاتی که بخاطر بی کیفیت بودن جاده با چاله و چاه هاش میده تاوان جون این همه عابری که میمیرن صد میلیون صد میلیون بیمه چول میده چرا یه صد میلیون نمیده پل عابر بزنه دیگه تاوان یه تصادف همیشگی یه مسیر رو نده چرا بیمه جاهایی که بیشترین تصادف رو داره بازسازی نمیکنه تصادفات رو به حد اقل برسونید تا مشکلات حل بشه خیلی ها بیمه نیستن خیلی ها از شکایت بعد بیمه میترسن میزنن فرار میکنن باید یه فکر اساسی کرد اگه بیمه ها دولتی هستن که مقصر دولته اگر باز هم خصوصی باشن دولت مقصر دولت فقط جریمه رو میبره بالا ما عادت داریم تحریم رو دور بزنیم دولتم مارو بیمه همرو هیچ مقام قدرتمندی نیست حق مردم رو بگیره خواهشا رسیدگی کنید حرف زیاده ولی هیچ گوش شنوایی نیست
    فقط اه مردم که گریبان شمارو میگیره .

  34. كيارش:

    من با یه ماشین شاسی بلند تصادف کردم ،
    الان باید ۱۵ میلیون افت خسارت بدم ، ندارم واقعا
    ۱۹ سالمه باید برم زندان
    این همه شرکت های بیمه سالانه میلیارد میلیارد پول میگیرن ، این جریمه رو هم قبول نمیکنن ، واقعا………:│

    • هستي:

      من خودم با یه پرشیا تصادف کردم ، خرجش شد ۴۰۰هزارتومن تعیر شد ،
      واسه افت خسارت ۲ میلیون میخواد !!!
      واقعا یه قانون مسخره و مزخرفه

  35. احمد:

    باید قانون افت قیمت وجود داشته باشد چون یه بدبختی که مقصر نیست ماشینش تصادفی حساب میشه و خیلی ضرر میکنه ولی باید جزو تعهدات بیمه باشه

  36. jalal:

    به نظر من این افت قیمت رو اگر قانون برای زیان دیده به رسمیت شناخته بر عهده بیمه هست چونکه موارد خارج از تغهد بیمه در ماده ۷ قاونون اصلاح قانون بیمه اجباری مصوب ۱۳۸۷ به صورت واضح در ۴ بند ذکر شده و در هیچ جای اون افت قیمت مستثنی نشده و هیچ دلیل منطقی هم برای رد اون وجود نداره چرا که یا قانون اون رو حق طرف می دونه یا نه اگه نمی دونه به عهده هیچ کس نیست اگه نه اون رو حق طرف می دونه پس بیمه به عنوان مسئول جبران خسارت باید اون اون رو جبران کنه و اگه بخاد از زیر اون شونه خالی کنه باید نص صریح قانون رو داشته باشه که چنین چیزی نیست شاید عده ای بگن شما قانون بیار که جزء تعهد بیمه هست اون موقع باید گفت برو همون جایی این رو نوشته که بیمه باید خسارت کاپوت رو بده یا باید خسارت درب عقب سمت شاگرد رو بدهو… قرار نیست قانون ریز تعهدات رو بگه همین که اصل مسئولیت بر عهده اون ثابت شد اونه که باید موارد خارج از تعهدش رو بیاره

  37. مهگل:

    با سلام خسته نباشید به نظر من خسارت ماشین ک انجام بشه کافیه دیگ قیمت افت ماشین چراباتوجه ب اینهمه بدبختی مردم

    • بیژن مرتضوی:

      برای شماکه ژیان سوار میشی باید اینو بگی نه ماکه لکسوس سواریم.چوپون شرف داره به بعضی رانندها بخدا.مخصوصا شهرستانی میان تهران مسافرکشی.شتر شتر سوارن

      • شهلا:

        آقای محترم شما اگه لکسوس سوار بودی، اینجا نبودی… بعدشم اینجا مکانی برای پرسیدن سواله، شما که به اصطلاح تهرانی هستی باید بدونی که با این طرز صحبت کردنتون هیچی فقط بی شخصیتیتون رو نشون میدین

  38. علی زاده:

    اصلا قانون مزخرفیه ،اگه اینطوره مردم دیگه نباید سوار ماشین بشن چون اگه کسی
    به یه ماشین مدل بالا بزنه یاخونه ماشینشو بفروشه بده یاکه زندان بکشه

  39. علیرضا افضلی:

    باسلام بنده راننده تاکسی خطی هستم بطور متوسط روزی ۸ساعت مخصوصا ساعات اوج ترافیک که از طریق سازمان تاکسیرانی حضور ما در خط بدون قید وشرط الزامیست رانندگی میکنم هفت سال هیچگونه تصادفی نداشتم .اخیرآ با یک اتومبیل ۲۰۶ صندوقدار تصادف کردم وگلگیر سمت چپش آسیب دید شاکی من از بیمه شخص ثالث خسارتش را گرفته وجهت اخذ افت قیمت دادخواست داده ایشان وکیل دادگستری هستندوکار شناس مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰۰ریال برای یک گلگیر ۲۰۶ مدل ۱۳۹۰ افت قیمت ارزیابی نموده! کرایه خط ما ۶۵۰ تومان است بنابرین بنده باید حدود ۴۰۰۰۰مسافر جابجا کنم اونم یکطرفه چون معمولا یک طرف مسافر داریم تا این تاوان را بپردازم دیگه من وامسال من با چه جرات وپشتوا نه ای غلبیرک را دست بگیریم؟به نظر بنده برای نقلیه عمومی باید تدبیری اندیشده شود تا این قشر زحمت کش با استرس کمتری رانندگی کنند چون وجود استرس ونگرانی خود عامل بیماری واتفاقاتست .امیدوارم مسولین این مطلب را بخوانند مخصوصآ مسولین تاکسیرانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.