ملاقات دن کیشوت و هملت در تالار مولوی

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، «شهسوار و شاهزاده» با نگاهی طنز آلود، دن‌کیشوت را به ملاقات هملت می‌برد و قصه‌ای کمدی – تراژدی از رویارویی این دو شخصیت شناخته شده ادبیات نمایشی جهان را روایت می‌کند.

در این نمایش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش می‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهی آشنا می‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است…
 

مریم معترف دربارهٔ این نمایش گفت: «نگاه من به این نمایشنامه ایجاب می‌کرد آن را در سالنی اجرا کنم که تماشاگران دو طرف آن نشسته‌اند و صحنه همانند تونل زمان جایی باشد برای بازگشت شخصیت‌های شناخته شده در تاریخ ادبیات و نمایش جهان. از این رو تالار مولوی می‌توانست جوابگوی کار ما باشد.»
 

«شهسوار و شاهزاده» نوشته زورایرخالاپیان نویسنده ارمنی است که به کارگردانی مریم معترف ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. این نمایش سوم بهمن در بخش ویژه سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر به نمایش درآمد.

افشین زارعی، اسماعیل بختیاری، رضا امامی، حمید معدن‌کن، حسن محمدی، مهدی رحیمی، شراره پورخراسانی و مریم معترف از جمله بازیگران این نمایش می باشند.
 

طراحی صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجید فشخامی و طراحی لباس را شهرزاد شفیعی برعهده داشته‌اند. شراره پورخراسانی به عنوان دستیار کارگردان و هادی کاظمی به عنوان طراح نور با اجرای این نمایش همکاری دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضی اتابکی طراحی شده و موسیقی آن را لوریس هویان برای اجرای زنده، آماده کرده است.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.