ملت ایران از حق خود نمی گذرد

جام جم آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن اجلاس مسکو خطاب به اعضای۱+۵ گفت: بدانید که حکومت و مردم ما امکان ندارد از حقوق خود بگذرند، ما منطق و حرف حساب داریم و می گوییم مذاکره کنید اما بدون فشار و پس از مذاکره ببینید حق به جانب ماست یا شما؟

 آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز، افزود: این منطق باید در اجلاس مسکو نیز حاکم باشد و آنها از تاریخ عبرت بگیرند و بدانند که مردمی که همه سختی ها را تحمل کرده است حاضر نیست پای میز مذاکره از حق مسلم خود بگذرد.

وی گفت: به این اجلاس امیدهایی داریم، تا الان اجلاس بغداد خوب بوده و از دبیر شورای عالی امنیت ملی که در این زمینه خوب عمل کرده است قدردانی می کنم.


امام جمعه موقت تهران همچنین دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ای را کاری مهم ارزیابی کرد و خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: همه مردم پشتیبان شما هستند و در حق شما دعا می کنند.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی به رهنمودهای ایشان اشاره و اضافه کرد: خلاصه این سخنان این بود که نمایندگان مجلس باید سلامت سیاسی، اخلاقی و مالی را حفظ کنند زیرا اگر مجلس بیمار شد مردم امیدی به آن نخواهند داشت.

آیت الله جنتی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: وحدت داشته باشید زیرا اختلاف شما سبب ایجاد دودستگی و اختلاف در جامعه می شود.

وی افزود: فعال باشید، کار و تلاش کنید و کم کاری نداشته باشید و از همه مهمتر در هرکاری به خدا توکل کنید زیرا تلاش ها در جایی به نتیجه می رسند که توکل به خدا وجود داشته باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تحولات عراق و سوریه گفت: مردم عراق در حکومت صدام و حزب بعث رنج فراوانی را تحمل کردند و عراق تبدیل به ویرانه شد و اکنون حکومتی که می خواهد این کشور را آباد کند از داخل و خارج بر او فشار می آورند.

وی گفت: باید به آرای مردم این دو کشور احترام گذاشت اما آمریکا و اسرائیل و چند کشور عربی تلاش می کنند که این دو کشور را به هم بریزند.

آیت الله جنتی به رویدادهای اخیر در عراق و سوریه که منجر به شهید و مجروح شدن افراد بی گناه شده است گفت: در سوریه به خانه های مردم می ریزند و زن و بچه را می کشند و انتظار دارند حکومت این کشور با آنها مقابله نکند؛ آیا هیچ حکومتی این کار را می کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مبارزه با فساد و بدحجابی اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی تشکر می کنم و هر مسلمان غیرتمندی باید از این نیرو برای مقابله با بدحجابی و فساد حمایت کند اما نیروی انتظامی باید در این کار، قانون را رعایت کند و فراتر از قانون کار نکند.

آیت الله جنتی خطاب به نیروی انتظامی در مقابله با فساد و بدحجابی گفت: فساد مانند آتشی است که اگر در نقطه ای پیدا شد و به آن رسیدگی نشد همه جا را می سوزاند و خاکستر می کند و بدحجابی فساد است.

وی افزود: گاهی کسی را بازداشت می کنند و عده ای تلفن می زنند که آزادش کنید، اگر این بازداشت به حق است چرا باید آزاد کنند؟ باید فرد خاطی را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز هم با تبریک سالروز مبعث پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: مبعث بزرگترین روز تاریخ است.

آیت الله احمد جنتی به سخنی از حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه درباره مبعث اشاره و اضافه کرد: روزی که این اتفاق افتاد جهان در تاریکی فرو رفته و فریب و خدعه همه جاگیر و فتنه‌ها فراگیر شده بود و مردم بدترین دین را داشتند و بت می‌پرستیدند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.