ملت ایران تسلیم زور نخواهد شد/ نامزدهای اسلامگرای مصری با هم متحد شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران در بغداد اظهار داشت: در پرتو اقتدار ولایت فقیه است که سرباز رشید ایران اقای دکتر جلیلی به عنوان نماینده ایران با اقتدار در مذاکرات هسته ای حاضر می شود و خطاب به اشتون از او می پرسد که می دانی امروز (سوم خرداد) چه روزی است و ما در کجا مذاکره می کنیم.

اخطار جلیلی به اشتون

وی اظهار داشت: جلیلی به اشتون می گوید ما همان ملتی هستیم که با وجود حمایت‌های همه جانبه شما از غربی‌ها صدام را به زباله‌دان تاریخ فرستادیم، در چنین روزی خرمشهر را فتح کردیم و امروز در کاخ صدام با هم مذاکره می کنیم؛ ما همان ملت هستیم و تسلیم زور نخواهیم شد.

امام جمعه قم ادامه داد: آنها خیال می کردند با اعمال تحریم‌ها هر پیشنهادی که به ما بدهند ما خواهیم پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به مراسم آغاز به کار مجلس نهم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی جمله زیبایی خطاب به نمایندگان مبنی بر اینکه تنها به مسئولیت الهی خود بیندیشید فرمودند و ما هم اعلام می کنیم که ایمان، شجاعت، ایستادگی در مقابل دشمنان و کار و تلاش و با همه ظرفیت به میدان آمدن و به ملت و مصالح نظام خدمت کردن تنها انتظاراتی است که مردم از نمایندگان خود دارند.

ناخشنودی از انتخابات مصر

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز ناخشنودی از نتایج انتخابات مصر تصریح کرد: نه حضور مردم در انتخابات و نه ورود برخی به دور دوم مورد انتظار ما نبود؛ من به همه برادران انقلابی در مصر توصیه می کنم که انگیزه ای ایجاد کنند تا انتخابات ۸۰ درصدی مردم به جای زیر ۵۰ درصد ایجاد شود.

وی با هشدار به رهبران انقلابی مصر در عدم تفرق و اختلاف بیان داشت: گروه های اسلامگرا با هم متحد شوید؛ تعدد کاندیدا و اختلاف میان شما مشکل ایجاد کرده و دشمن سوء استفاده می کند؛ اگر شما در دور اول با هم متحد شده بودید پیروز قطعی دور اول بودید.

امام جمعه قم با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدا در قم افزود: امروز قم میزبان ۹۶ لاله پرپر دفاع مقدس است؛ شهیدانی که عزت و آبروی امروز کشور ما به علت مجاهدت ها و خونهای پاک آنان است.

درس مکتب امام؛ سیاست توام با اخلاق

وی در ادامه با اشاره به سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اظهار داشت: ۱۴ خردادماه یادآور ارتحال ملکوتی امام(ره) است؛ امامی که یاد او یادآور نقشهای پیامبر(ص)، امام جواد و حضرت علی(ع) است؛ امام هم در ایجاد، هم در پیروزی و هم در نهادسازی این انقلاب نقش داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شاخصه های مکتب امام بیان داشت: توام بودن سیاست با اخلاق از جمله شاخصه های مکتب امام است و اگر امروز گاهی می بینیم که سیاست توام با اخلاق نیست با مکتب امام سازگاری ندارد.

تکلیف گرایی؛ ویژگی بارز مکتب امام

وی تکلیف گرایی و محوریت معنویت به کانون در تمامی اعمال و مبارزات را از دیگر شاخصه های مکتب امام دانست و اظهار داشت: در مکتب امام، شک، یاس، تردید و مصلحت اندیشی شخصی به جای مصلحت اندیشی برای نظام و اسلام و ملت جایی ندارد.

وی تاکید کرد: امام موجب احیای اسلام و عظمت آن در ایران و دنیای اسلام شد، روحیه خودباوری را در همه ملتها بروز و ظهور داد، حکومت اسلامی که آرزوی دیرینه پاکان و نیکان بود را ایجاد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک حلول ماه رجب و برگزاری مراسم اعتکاف، این ماه را ماه بندگی خواند و افزود: اگر از فرصت های طلایی این ماه بهره ببریم می توانیم یک گام به بندگی خدا نزدیک شویم.

وی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به میلاد جواد الائمه(ع) ادامه داد: امام جواد از سوی امام رضا(ع) مولود با برکت عنوان شده است و امام فرموده اند که برای شیعه مولودی با برکت تر از امام جواد(ع) زاده نشده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کمی سن امام جواد(ع) عنوان کرد: امام رضا(ع) در حالی که ۴۷ ساله بودند فرزندی نداشتند تا به عنوان امام بعد از خود معرفی کنند و همین عامل سبب شده بود تا معاندان و رهبران فرقه واقفیه به این بهانه امامت امام رضا(ع) را زیر سئوال ببرند و برخی از شیعیان نیز در تردید افتاده بودند و تصور می کردند که امامی بعد از امام رضا(ع) نخواهد بود.

دستورات ائمه(ع)؛ برنامه برای زندگی سعادتمند

وی افزود: نکته دیگر در پذیرش امامت امام جواد(ع)، امام هادی و امام مهدی(عج) بود زیرا این ائمه در سنین اندک به امامت رسیدند ولی وقتی مردم دیدند این بزرگواران در مناظرات علمی و مباحثات خود مباحث علمی و فقهی را عالمانه مطرح می کنند و دیگران را شکست می دهند احساس فروتنی می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام جواد(ع) جامع فضایل و کمالات است تصریح کرد: کلمات ائمه و به خصوص امام جواد(ع) برنامه زندگی ما را تامین می کنند، امام در حدیثی فرموده اند که طلب آمرزش کردن در ماه رجب، نرمخویی و مدارا با مردم و زیاد صدقه دادن سه عاملی است که موجب می شود مردم به بهشت بروند.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر نمونه هایی از رفع مشکلات مردم از سوی امام جواد(ع) تاکید کرد: ائمه(ع) سعی می کردند با ورود به زندگی عادی مردم معمولی مشکلات آنان را حل کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.