ملت سوریه اجازه تغییر رژیم این کشور را به فتنه‌گران نمی‌دهد

۰۸ام بهمن ،

یک مفتی سوری با بیان اینکه جهانیان بدانند که دشمنان با ملت سوریه چه کرده‌اند، گفت: فتنه‌انگیزان سوریه سعی دارند رژیم این کشور را عوض کنند، اما ملت سوریه هرگز به آنها اجازه نمی‌دهد که به این هدف شوم خود دست یابند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “احمد بدرالدین حسون” مفتی سوری در بیست‌وششمین کنفرانس بین‌المللی کشورهای اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت اسلامی اظهار داشت: خداوند در قرآن تاکید می‌کند که فقه را توسط پیامبر به امت رسانده است.

وی افزود: ما اکنون در شرایطی این کنفرانس را برگزار می‌کنیم که شدیدترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخ اسلام است.

حسون با یادآوری فتنه‌انگیزی دشمنان در کشورهای اسلامی ادامه داد: دشمنان اسلام کشورهایی نظیر سودان، افغانستان، تونس، لیبی و مصر را تجزیه کردند و حتی عراق را نیز به شکل طایفه‌گری تقسیم کردند.

این مفتی سوری با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران گفت: دشمنان ایران را محاصره اقتصادی کردند، اما آیا سبب این تحریم‌ها فقط مسائل هسته‌ای است؟ بدون شک اینگونه نیست، چرا که آنها دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: کسانی که با برنامه هسته‌ای ایران مخالفت دارند، خودشان کارخانه‌های سلاح‌های هسته‌ای می‌سازند.

حسون تصریح کرد: میان اهل سنت اشخاص بسیاری وجود دارند که در عمل شیعه بوده و به اهل بیت ارادت خاصی دارند.

این مفتی سوری در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: بشار اسد هم اکنون این آمادگی را دارد که اگر ملت سوریه خواهان رئیس جمهوری وی نباشد از این سمت کنار می‌رود.

وی افزود: فتنه‌انگیزان سوریه سعی دارند رژیم سوریه را عوض کنند، اما ملت سوریه هرگز به آنها اجازه نمی‌دهد به این هدف شوم خود دست یابند.

حسون تأکید کرد: سوریه از مقاومت پشتیبانی خواهد کرد و ما خود را تقدیم فلسطین می‌کنیم در حالی که دشمنان قصد دارند میان سوریه و فلسطین تفرقه ایجاد کنند.

این مفتی سوری با اشاره به دعوت‌های ایران از معارضین سوریه تصریح کرد: چرا معارضین سوریه با وجود سه بار دعوت از سوی ایران به تهران نیامدند، اما همین دعوت‌ها را از سوی لندن و پاریس پذیرفتند.

وی افزود:‌ مساجد باید نماد وحدت مسلمانان باشد و ما نباید تنها مسجد بسازیم، بلکه باید مسلمانان و وحدت میان آنان را در نظر داشته و به اصل خود بازگردیم.

حسون با بلیان اینکه باید امتی واحد بسازیم، همان امتی که خاص پیامبر گرامی اسلام است، گفت: در همین راستا از شما دعوت می‌کنم به تاسیس اتحاد علمای مسلمانان باید یکدیگر پرداخته تا نه تنها به اصلاح رابطه میان مسلمانان دست بزنیم، بلکه کشورهای اسلامی را نیز به یکدیگر نزدیک کنیم.

این مفتی سوری با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم قدس را تقسیم کنند، اظهار داشت: ایران سختی‌های اقتصادی و محاصره‌های فراوانی را تحمل می‌کند که وظیفه ما کشورهای اسلامی است تا در این شرایط به کمک برادر دینی خود بشتابیم.

وی ادامه داد: چنین همایش‌هایی باید در دمشق و حلب نیز برگزار شود تا جهانیان بدانند که دشمنان با ملت سوریه چه کرده‌اند.

حسون افزود: همانطور که پسر من یکی از شهدا است، ما خون‌ها و جوانان خود را فدای فلسطین و پیروزی این کشور خواهیم کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب ایران بخاطر محبت، دوستی و وفاداری تشکر می‌کنیم و همچنین به ملت مسلمان ایران درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.