ملک​زاده مشاور آیت الله شاهرودی هم شد؟

به گزارش خبرآنلاین، روز سه شنبه هفته گذشته ملک​زاده از سوی محمود احمدی نژاد، به سمت مشاور رییس جمهوری منصوب شد. انتصابی که پس از حکم دولت برای عباس امیری فر در دفتر ریاست جمهوری و حکم سعید مرتضوی برای ریاست بر صندوق تامین اجتماعی، سومین حکم حاشیه ساز دولت در یک ماهه اخیر به شمار می رفت.

امروز هم ایرنا در خبری نوشت: آیت​الله هاشمی شاهرودی رییس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) طی حکمی محمدشریف ملک​​​زاده را به سمت مشاور خود در امور اجرایی منصوب کرد. آیت​الله هاشمی شاهرودی رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی است.

اگرچه در خبر ایرنا به زمان ارائه این حکم اشاره نشده اما شاید بی ارتباط با آشنایی پیشین این دو نفر نباشد. چه آنکه قدس آنلاین پیش از این نوشته بود «ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه ، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه

گفتنی است پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ ، ملک زاده به معاونت رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در دوره ریاست اسفندیار مشایی بر این سازمان رسید. با انتقال مشایی به دفتر احمدی نژاد در دولت دوم، اواخر تابستان ۸۸ بود که او در مقام جانشین رییس جمهور در ریاست شورای عالی ایرانیان، برای معاون سابق خود حکم دبیری این شورا را امضا کرد. اواخر خرداد ۹۰، ملک زاده با حکمی از سوی صالحی به سمت معاونت اداری مالی وزارت خارجه منصوب شد که اعتراض برخی نمایندگان را در مجلس برانگیخت و منجر به ارائه طرح استیضاح وزیر امورخارجه به هیات رئیسه مجلس شد. اما صالحی با برکناری وی، خود را از استیضاح رهانید. تا اینکه در روز ۲ تیرماه ۹۰ پس از احضار و تفهیم اتهام، ملک زاده بازداشت شد . اتهام وی از سوی مراجع قضایی اعلام نشد ولی در فضای رسانه ای، برخی سایت ها و خبرگزاری ها او را منتصب به جریان موسوم به «جریان انحرافی» خواندند. در شهریورماه هم عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی استان تهران، در جمع خبرنگاران از آزادی ملک زاده با “قرار وثیقه” خبر داد اما گفت که رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.