ممنوعیت چادرخوابی مسافران استان مازندران در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد خدمات سفر و تشکیل کمیته‌های سیزده گانه در استان، گفت :‌ممنوعیت چادرخوابی مسافران در ایام نوروز پیش رو یکی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده این نشست است.

ممنوعیت چادرخوابی مسافران استان مازندران در ایام نوروز

به گزارش ممتاز نیوز، حسین ایزدی افزود: چادرخوابی در حاشیه جاده ها، ‌خیابان ها و مناطق جنگلی همواره با معضلات و چالش هایی از جمله سرقت و ناامنی سفر برای افراد به همراه داشته است با توجه به این مسائل این ستاد تصمیم گرفت تا از هرگونه چادرخوابی مسافران در این ایام جلوگیری کند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به ینکه ظرفیت مراکز و تاسیسات اقامتی رسمی و غیر رسمی مازندران محدود و جوابگوی حجم زیاد مسافران نیست تصمیم بر این شد تا از ظرفیت اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی استان استفاده شود تا شاهد این نباشیم که مسافران بدلیل نداشتن مکانی برای اقامت مبادرت به چادر زدن کنند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اضافه کرد: بنا بر این شد تا در جلسه آینده ستاد خدمات سفر استان هر یک از دستگاه های اجرایی ظرفیت اقامتی آماده برای پذیرش مسافران نوروزی اعلام کنند تا ظرفیت های موجود احصا و اطلاع رسانی شود.

وی گفت: پیش بینی می شود نوروز ۱۴۰۳ همچون سالهای گذشته مسافران زیادی به مازندران بیایند و برای میزبانی و اقامت این حجم مسافر از هم اکنون برنامه ریزی ها در حال انجام است.

به گفته ایزدی در خصوص ممنوعیت چادرخوابی، مسافران نباید در میادین و پارک ها اقدام به چادر زدن کنند و در صورت خاص و ویژه مکان های مشخص شده توسط شهرداری ها این کار را می توانند انجام دهند.

بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بعد از پشت سرگذاشتن دوره محدودیت کرونایی که منجر به تعطیلی سفرهای نوروزی شده بود از نوروز ۱۴۰۱ با برداشته شدن این محدودیت ها هموطنان از اقصی نقاط کشور بار سفر بستند و در آن سال تعداد مسافرانی که در مازندران اقامت داشتند حدود ۱۵ میلیون نفر اقامت در شب بود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.