مناطق آزاد تهدید اقتصادی دولت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مناطق آزاد تهدید اقتصادی دولت

مناطق آزاد تهدید اقتصادی دولت

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی گفت: واردات خودرو از مناطق آزاد درآمدهای دولت را تهدید می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز، مسعود خوانساری، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در خصوص واردات خودرو از مناطق آزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه واردات خودرو از مناطق آزاد فاقد تعرفه است بر در آمدهای دولت تاثیر منفی دارد.
وی با بی‌ربط خواندن این فعالیت در این مناطق گفت: این نوع فعالیت‌ها به نظر مشکل ساز است چرا که عوارض ۴۰ تا ۶۰ درصدی خودرو‌های لوکس در این مناطق اخذ نمی‌شود و باسوءاستفاده‌های کلانی که صورت می‌گیرد در آمد دولت را تهدید می‌کند.
خوانساری تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دنیا برای آن ایجاد می‌شوند تا با جذب سرمایه‌های خارجی، و ساخت کارخانه و کارگاه کالاهای وارداتی یا داخلی را فرآوری کنند و پس از تبدیل به کالای نهایی یا نیمه‌نهایی آن را صادر کنند. در حالی که در ایران این مناطق به یک پایگاه واردات با گمرکات ارزان و فروش آن در داخل کشور با سودهای کلان تبدیل شده است.
به گزارش ایلنا، وی همچنین در خصوص رشد ۸ درصدی تولید خودرو در آذر ماه افزود: این رقم چندان قابل توجه نیست و در مقابل کاهش ۵۰ درصدی تولید خوردو از سال گذشته تاکنون رقمی نیست.
خوانساری با بیان اینکه نرخ خودرو تغییری نخواهد داشت خاطر نشان کرد: کاهش نرخ دلار در کوتاه مدت بر قیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت چرا که هم اکنون تورم داخلی حدود ۳۵ درصد است و نمی‌توان نرخ دلار را معیاری برای کاهش قیمت خودرو قرار داد در حال حاضر خودرو سازان هزینه‌های مالی بالایی دارند و باوجود تورم موجود کاهش قیمت خودرو بعید به نظر می‌رسد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.