مناطق پرخطر تهران هنگام وقوع زلزله

یکی از اصلی ترین مراکز تجاری پایتخت یعنی بازار تهران در برابر این اتفاق آسیب پذیری بالایی دارد یا مناطقی مانند ۱۲، ۱۱، ۱۰ و ۱۸ بافت فرسوده‌شان آنقدر گسترده است که بخشی اعظمی از آنها پس از حادثه دسترسی به آنها سخت است.
ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری پانا: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت:با توجه به بافت فرسوده بسیار گستره در تهران اگر چنین زلزله‌ای با ریشتر کمتر در تهران رخ دهد فاجعه‌ای ملی خواهیم داشت.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی صبح روز سه شنبه با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی گفت: باید کار امدادرسانی به آسیب دیدگان را یک سازمان و ارگان بر عهده بگیرد و کارها مدیریت یکپارچه و متمرکز داشته باشد.

بیادی از مسئولان کشوری خواست توجه بیشتری به بهداشت و درمان این منطقه داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر تهران این زلزله را تذکری جدی به مسئولان پایتخت دانست و گفت: با توجه به بافت فرسوده بسیار گستره در تهران اگر چنین زلزله‌ای با ریشتر کمتر در تهران رخ دهد فاجعه‌ای ملی خواهیم داشت.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با ابراز همدردی نسبت به بازماندگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت: این زلزله زنگ خطر و هشداری برای تهران است زیرا با بررسی اجمالی مشخص می‌شد چقدر اقدامات فنی مهندسی در کاهش تلفات موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر چنین اتفاقی در پایتخت رخ دهد حجم گسترده‌ای از خسارات مال وی جانی را در پی خواهد داشت گفت:‌ یکی از اصلی ترین مراکز تجاری پایتخت یعنی بازار تهران در برابر این اتفاق آسیب پذیری بالایی دارد یا مناطقی مانند ۱۲، ۱۱، ۱۰ و ۱۸ بافت فرسوده‌شان آنقدر گسترده است که بخشی اعظمی از آنها پس از حادثه دسترسی به آنها سخت است.

پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ضعیف در نوسازی بافت فرسوده تهران گفت:‌اگر زلزله‌ای در روستا بیاید ما مشکل دسترسی نداریم اما در بافت‌های فرسوده آنقدر کوچه و پس کوچه وجود دارد که مسیرهای امداد رسانی را با مشکل ایجاد می‌کند و صدمات ناشی از امدادرسانی سخت بیشتر از خود زلزله خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در نوسازی بافت فرسوده کوتاهی کرده ایم گفت:‌ زمانی که اوراق مشارکت فروخته شده مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای سود در بانک سپرده گذاری شد که این سود دردی را از بافت فرسوده دوا نمی‌کند.مطمئناً اگر زلزله‌ای در پایتخت رخ دهد حوادث مصیبت بارتری از آنچه در آذربایجان رخ داد در تهران رخ می‌دهد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۵۴ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , زلزله, زلزله تهران, مناطق زلزله خیز تهران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.