مناقشه را پایانی هست

جام جم آنلاین: این مناقشه تمام شدنی نیست، اختلاف دولت و شهرداری این بار بر سر جداسازی بزرگ‌ترین تکه از پازل پایتخت، جدایی ری از تهران.

مسوولان شهری معتقدند نباید پایتخت را تکه تکه کرد، شورای شهری‌ها می‌گویند شرایط اهالی شهرری با جدا شدن از پایتخت نه تنها بهتر نمی‌شود، بلکه مشکلاتشان هم بیشتر خواهد شد، اما مسوولان استانداری تهران به نمایندگی از دولتی‌ها اصرار دارند که جدایی ری از تهران به نفع مردم این منطقه است و باعث پیشرفت شهرری خواهد شد.

این سو استاندار می‌گوید جدایی ری از پایتخت به یک ماه هم نخواهد کشید و آن سو اعضای شورای شهر تهران تاکید می‌کنند، به هیچ عنوان زیربار جدایی ری از تهران نخواهند رفت و این مصوبه باید لغو شود.

رییس شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه این شورا از مسوولان استانداری تهران به نمایندگی از دولت خواست تا در یک نشست کارشناسی مشترک موضوع جدایی ری از تهران را بررسی کنند، اما تاکنون استاندار تهران علاقه‌ای به حضور در این نشست مشترک از خود نشان نداده است.

در این میان اهالی شهرری در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند، آنها واقعا نمی‌دانند که جدایی به نفع‌شان است یا این‌که همچنان جزئی از پایتخت باقی بمانند؟ مردم شهرری از این بابت هم نگران هستند که مبادا در بازار داغ اختلاف دولت و شهرداری تصمیم نهایی، عجولانه و از جنس تصمیم‌هایی باشد که هر کدام از طرفین فقط خواسته باشند حرف‌شان را به کرسی بنشانند.

مردم شهرری هنوز بخوبی نمی‌دانند که مسوولان دولتی با استناد به چه دلیل و مدرکی معتقدند که ری با جدایی از پایتخت پیشرفت می‌کند؟ یا این‌که چرا مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران معتقدند، مشکلات شهرری با جدایی از تهران چند برابر خواهد شد؟ آنها حق خود می‌دانند که در تصمیم‌گیری برای این موضوع مهم از شهروندان هم نظرخواهی شود، اما انگار موضوع جدایی ری از پایتخت بیش از این‌که نفع یا ضرر اهالی آن در نظر گرفته شود، ابعاد سیاسی پیدا کرده است.

مردم شهرری این روزها بیشتر از هر زمانی نگران هستند که مبادا آتش اختلاف مسوولان دولت و شهرداری به تصمیمی عجولانه بینجامد که پیامدهای جبران‌ناپذیر آن در سال‌های آینده، دامنگیر اهالی شهرری شود.

پوران محمدی – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.