منتخبین مردم در مجلس نهم به دنبال چه هستند؟

سید صادق روحانی: مجلس هشتم با همه فراز و فرود‌ها به خط پایان نزدیک می شود و تقریبا دو سوم نمایندگانش باید با کرسی‌های خود خداحافظی کنند. در همین حال منتخبین تازه نفس مجلس نهم به دنبال تحقق وعده‌هایی که در کارزار انتخابات داده‌اند هرکدام اولویت‌هایی را برای مجلس نهم بر می‌شمرند. خبرآنلاین در هفته‌ای که گذشت به سراغ منتخبین مردم در مجلس نهم رفت و از آنان پرسید که چه مسایلی را به عنوان اولویت‌های مجلس نهم می‌دانید. هر کدام از منتخبین نیز پاسخ‌های خود را برای این سوال دادند که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم:

منتخب مردم ساری درباره اولویت‌های مجلس نهم گفت: اولین بحثی که مجلس نهم باید به دنبال آن باشد این است که مجلس باید خودش با خودش همدل باشد و اگر این روحیه همدلی در مجلس وجود نداشته باشد، کار خاصی در مجلس انجام نخواهد شد. وی همچنین گفت: باید نمایندگان ملزم به همدلی و همکاری در بخش‌های قانونگذاری و اجرا باشند. این همدلی همچنین باید در میان قوا با حفظ شانیت هر دو جایگاه مجلس و دولت وجود داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، در حقیقت ما از هدر رفتن وقت مردم در امور مدیرینی کشور پرهیز کرده‌ایم.

محمد دامادی همچنین در بیان اولویت‌های مجلس آینده گفت: اولویت بعدی پرداختن به کارهایی است که معطل مانده‌ و دغدغه مردم است. باید برخی از قوانین و خلا‌ءهای قانونی رفع بشود و یا شبهاتی که در برخی قسمت‌ها وجود دارد، مرتفع شود. مجلس باید اهتمام به خرج بدهد و در این راستا حرکت کند. ( ایــــنـــــجــــــا )

منتخب مردم گرمسار در مجلس نهم هم معتقد است: اولویت مجلس نهم باید کار، اشتغال و تولید باشد.غلامرضا کاتب منتخب مردم گرمسار در مجلس نهم، توجه به تولید را از اولویت های کاری این مجلس دانست و اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که در مجلس نهم به کار و تولید و اشتغال که از مطالبات به حق مردم و نیاز اصلی امروز کشور است، به طور جدی بپردازیم. ( ایـــنــجـــا )

محسن صرامی نماینده مردم خمینی​شهر به خبرآنلاین گفت: رئیس مجلس آینده باید به خوبی و با قدرت از حیثیت مجلس در مقابل قوای دیگر حراست کند. اولویت اول و آخر مجلس نهم رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم است که نیازمند سرمایه گذاری ملی و ایجاد اشتغال است که انشالله با کمک دولت و جذب سرمایه گذاری ملی و داخلی محقق خواهد شد و پس از چهار سال، سر سفره مردم جلوه گر می​شود. ( ایـــــنـــــجـــــا )

علیرضا سلیمی منتخب مردم محلات نیز در یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشته است، نگاه به مشکلات اساسی کشور از جمله گرانی، اشتغال، تورم، تولید ملی، حمایت از محصولات ایرانی، افزایش ارزش پول ملی، خروج از وضعیت اقتصاد تک محصولی و عدم وابستگی به نفت را مهم‌ترین اولویت های مجلس نهم دانسته است. (ایـــنـــجــــا )

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجالس هشتم و نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص اولویت های مجلس نهم، گفت: بیش از هر چیز مجلس نهم باید همه هم و غم خود را بر این بگذارد که دیانت، تقوا و راست گفتاری را در بین منتخبان ترویج کند. چرا که آنچه ممکن است به مردم ما آسیب برساند، عملکرد منافقانه است.

وی اختصاص بودجه مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی را از دیگر اولویت های مجلس نهم دانست که باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد و افزود: برخی فکر می کنند ما هر آسیبی می بینیم، در زمینه اقتصادی است؛ در حالی که این طور نیست و برای پروش یک نسل باید از منابع کشور استفاده کرد.( ایــــنــــجــــا )

رحمت​الله نوروزی از دغدغه​هایش در دو سطح «کلان و ملی» و «مشکلات کشاورزان و صنعت​گران» حوزه انتخابیه​اش سخن گفت. نماینده منتخب علی​آبادکتول در پاسخ به سوالی که به اولویت​های کاری مجلس نهم اشاره داشت، از دغدغه​های کلان در سطح ملی و کشور و دغدغه​هایش در حوزه انتخابیه خود یاد کرد و گفت: در سطح ملی و در کل کشور، باید به سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در زمینه حمایت از کارو سرمایه ملی جامه عمل بپوشانیم. برای این منظور، مجلس نهم باید از واردت بی رویه جلوگیری کرده و طرح​هایی را برای حمایت از دستاوردهای داخلی در دستور کار خود قرار دهد.

او که از نمایندگان استان گلستان است، به دغدغه​های حوزه انتخابیه​اش در دو بخش صنعت و کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه استان ما به سرزمین «طلای سفید» شهرت دارد اما بر خلاف توصیه​های موکد امام و رهبری بر لزوم حمایت از تولیدگران و کشاورزان، از ابتدای انقلاب تا کنون ۲۸ کارخانه پنبه در استان گلستان تعطیل شده است.( ایـــــنــــــجــــــا )

محمدعلی عبدالله زاده نماینده منتخب فردوس خدمت رسانی همه جانبه به مردم، به دور از جنجال و هیاهوهای سیاسی را مهمترین اولویت کاری مجلس نهم دانست و گفت: اکثر کسانی که در معرفی خود و تشریح دیدگاه​هایشان از کارو خدمت برای مردم سخن گفتند، مورد استقبال مردم قرار گرفته و به مجلس نهم راه یافته​اند. از آنجا که مهمترین دغدغه مردم، خدمت است؛ همین موضوع باید مهمترین دستور کار مجلس نهم باشد.عبدالله​زاده با انتقاد از اینکه نماینده​ها معمولا بیشتر به وظایف تقنینی خود می​پردازند تا وظایف نظارتی، از اعمال وظایف نظارتی در مجلس هشتم به نیکی یاد کرد و گفت: ارکان نظارتی مجلس هشتم فعالیت خوبی داشتند. (ایــــنــــجــــا)

سید ناصر موسوی لارگانی حل مشکل تورم را مهمترین دغدغه پیش روی مجلس نهم دانست.منتخب مردم فلاورجان با اعتقاد بر اینکه قانون هدفمندسازی یارانه ها نادرست اجرا شد، اظهار داشت: نحوه اجرای این طرح ملی موجب شد تا تورم زیادی در کشور به وجود بیاید. با این وجود شاهدیم که برخی از مسئولان دولتی این تورم را نادیده گرفته و اعلام می کنند که تورم ده درصد است. آیا این شایسته است که بعد از این سخنان نماینده دولت، پیامک های زیادی ارسال شود که معلوم نیست این آقا کجا زندگی می کند؟ در شرایطی که تورم برای مردم ملموس است، کاهش در نرخ اعلامی آن، چه فایده ای دارد؟ (ایــــــنــــجــــا )

هدایت​الله میرمرادزهی می​گوید رئیس مجلس آینده باید روحیه همدلی و تعامل داشته باشد.منتخب مردم سراوان در مجلس نهم ادامه داد: معتقدم در مجلس نهم باید براساس شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی در دستور کار مجلس قرار بگیرد تا از این طریق مشکلات اقتصادی بخش تولید کاهش یابد.‌(ایـــنـــــجــــــا)

منصور حقیقت پور نماینده منتخب اردبیل نیز گفت: مجلس نهم باید شجاع​تر باشد و تصمیمات کلان​تری بگیرد و با تعامل و تفاهم دو سویه با دولت، امور را پیش ببرد. وی در تشریح اولویت​هایی که باید در دستور کار مجلس نهم قرار بگیرد، گفت: بسیاری از مسائل زیر ساختی کشور نیازمند تامین مدل و الگو برای طراحی و توسعه است. باید مجلس نهم به اقتصاد کشور سامان داده و مدل مشخصی را برای نظام طراحی کند تا امنیت تولید و توسعه مبانی اقتصادی در آن محقق شود و دست کم برای یک دوره ۱۰ ساله برنامه تثبیت اقتصادی لحاظ شود.

به گفته وی، از جمله مواردی که در کنار این الگو سازی و حل مسائل زیرساختی اقتصاد کشور لازم است، توجه به اقتصاد کشاورزی و روستایی است. چرا که این موارد در آستانه ورشکستگی است و اگر اقتصاد کشاورزی و روستایی خود را از دست بدهیم، باید خسارتش را در حوزه های دیگر بپردازیم.( ایـــنـــــجــــــا ) 

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.