منتخب تصاویر پزشکی سال۲۰۱۲ + تصاویر

هر ساله بنیاد پژوهش «ولکام تراست» در انگلیس، میزبان رقابت‌های تصویری در علم پزشکی است و به آموزنده‌ترزین، جالب‌ترین و از لحاظ فنی بهترین تصاویر جایزه اهدا می‌کند.
خبرگزاری ایسنا: هر ساله بنیاد پژوهش «ولکام تراست» در انگلیس، میزبان رقابت‌های تصویری در علم پزشکی است و به آموزنده‌ترزین، جالب‌ترین و از لحاظ فنی بهترین تصاویر جایزه اهدا می‌کند.

امسال نیز این بنیاد به بزرگداشت شیوه تصویربرداری و ریزنگاری از ساختارها و طرحهای غیرمنتظره زیست‌پزشکی پرداخته که در مجموعه غنی آن در لندن به نمایش درآمده‌اند.

عکس

از تصاویر برنده این مجموعه می‌توان به یک ریزنگار اسکن الکترونی از یک مگس شب‌پره Psychodidae اشاره کرد که توسط کوین مکنزی از دانشگاه آبردین گرفته شده است.

لاروی این حشره در فاضلابهای خانگی و سینک ظرفشویی زندگی می‌کند. پر این موجود با مژک پوشیده شده که به آنها یک حالت بید شکل می‌دهد.

عکس

تصویر دیگر این مجموعه اسکن الکترونی از بلور کافئین است که توسط آنی کاواناگ دیوید مک‌کارتی به ثبت رسیده است. این ماده در گیاهان به شکل یک حشره‌کش طبیعی عمل می‌کند.

بلورهای اصلی به اندازه ۴۰۰-۵۰۰ میکرون بوده اما این گروه در انتهای یک بلور بزرگتر شکل گرفته و تنها ۴۰ متر طول دارند. داوران این تصویر را به دلیل چشم‌انداز ناشناس آن انتخاب کرده‌اند.

عکس

تصویر ساختار بافت درون برگ یک نهال Arabidopsis Thaliana که توسط فرنان فدریچی و جیم هاسلوف به ثبت رسیده، یکی دیگر از تصاویر برتر این مجموعه بود.

عکس

تخمکهای قورباغه وینسنت پاسکو از دانشگاه کمبریج از جمله تصاویر جالب این مجموعه بود که به تخمک قورباغه چنگال‌دار آفریقایی Xenopus laevis تعلق داشته و در تحقیقات بیولوژی رشد استفاده دارد.

هر تخمک با هزاران سلول فلیکول پوشش پیدا می‌کند و با رنگ‌آمیزی دی‌ان‌ای آبی به نمایش می‌آید و همچنین رگهای خونی تغذیه کننده اکسیژن در تخمک و سلولهای فولیکول به رنگ قرمز هستند.

عکس

تصویر سمبل رادیواکتیو آن وستون از موسسه تحقیقات لندن به یک نمونه آغازیان از گونه فیتوپلانکتونها تعلق دارد. این موجودات درون دیواره‌های سخت سلولی زندگی کرده و از اشکال، سوراخها و لبه‌های متنوعی برخوردارند. از این ویژگی‌ها برای شناسایی گونه و نوع آنها استفاده می‌شود.

قطر این موجود ۸۰ میکرون بوده و بسیار شبیه مدل جهانی رادیواکتیو به نمایش درآمده است.

عکس

غشای زیستی زیبای فرنان فدریچی و همکاران وی به نمایش ریزنگار کانونی از یک باکتری بزرگ میله‌ای شکل موسوم به Bacillus subtilis می‌پردازد که معمولا در خاک زندگی می‌کند. این غشای زیستی با پروتئین‌های فلورسانت مختلف رنگ‌آمیزی شده و سپس بطور تصادفی در ظرف آزمایشگاه ترکیب شده‌اند.

عکس

برنده کلی این رقابت رابرت لودلو از موسسه نورولوژی کالج لندن با تصویر جراحی مغزی بود که به نمایش قشر مغزی یک بیمار مبتلا به صرع پرداخته است.

این تصویر پیش از فرایند قرار دادن الکترود درون جمجمه برای درمان به ثبت رسیده است.

پس از برداشتن چند بخش از مغز این بیمار کاملا سالم شده و دیگر به حمله دچار نشد.

داوران دلیل انتخاب این طرح را، جزئیات زیاد آن عنوان کردند. در این تصویر ماده خاکستری مغز به رنگ صورتی بوده و عروق کوچک در میان آنها می‌درخشند.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۴ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , برترین تصاویر پزشکی, برترین تصاویر پزشکی سال ۲۰۱۲, تصاویر, تصاویر پزشکی ۲۰۱۲, پزشکی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.