منتظر اجرای مکانیزم تخصیص برای اجرای بودجه ۹۱ از سوی دولت هستیم

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به بحث هایی پیرامون اصلاح قانون بودجه ۹۱ با توجه به شرایط اقتصادی کشور گفت: کمیسیون برنامه وبودجه جلساتی با معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و وزارت اقتصاد برگزار کرد و در این جلسات در مورد اصلاح بودجه از قبیل درآمدها و هزینه ها به توافق رسیدیم که در چه ابعادی بودجه باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: بحث هایی که شد این بود که چقدر کسری و محدودیت داریم البته در حال حاضر اختیار اجرا دست دولت است که منتظر هستیم تا ببینیم دولت با مکانیزم تخصیص به چه نحوی می خواهد عمل کند و اگر به این ضرورت برسیم که باید اصلاحاتی در قانون بودجه ۹۱ انجام شود این کار با توافق دولت پیش می رود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دولت اختیار دارد در سقف درآمدها و هزینه هایش طبق ابزار تخصیص عمل کند اگر اقدام دولت با رویکرد بودجه هماهنگ باشد نیاز به اصلاح بودجه نیست اما اگر احساس شود محدودیت هایی دارد دولت را کمک می کنیم .

وی ادامه داد: به نظر دولت در حال حاضر در اجرای بودجه با وجود کاهش بودجه، محدودیتی ندارد. اما اگر احساس کردیم دولت خلاف رویکرد بودجه عمل می کند وارد می شویم و طرحی برای اصلاح بودجه ارائه می دهیم.

به گزارش مهر، پیش از این غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تنظیم کارگروهی برای اصلاح قانون بودجه ۹۱ کل کشور خبر داد و گفته بود بحث اساسی در تنظیم مجدد بودجه ۹۱ مشخص کردن اولویت ها و برنامه ریزی براساس واقعیات است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.