منتفی شدن واردات خودروهای دست دوم

باوجود اینکه کمیسیون تلفیق با واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر حداکثر پنج سال موافقت کرده و این موضوع مصوب شده بود تا در کنار واردات خودروهای نو به تنظیم‌گری بازار کمک کند، حال اما عبارت خودروهای سواری حذف و منتفی اعلام شده است؛ بدین ترتیب در سال جاری خبری از واردات خودروهای سواری دست دوم به کشور نخواهد بود.

منتفی شدن واردات خودروهای دست دوم

به گزارش ممتاز نیوز، با وجود اینکه در مصوبه کمیسیون تلفیق به صراحت به خودروهای سواری با کمتر از ۵ سال کارکرد در کنار انواع خودرو به منظور صدور مجوز واردات اشاره شده بود که بخش مربوط به خودروهای سواری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شده است.

 اواسط بهمن ماه بود که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت این کمیسیون برای واردات انواع خودروهای سبک و سنگین دست دوم با عمر تا پنج سال داد.

براین اساس گفته شد که با الحاق ‌یک بند به تبصره ۷ و به‌منظور تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور، واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر تا ۵ سال سن تولید به کشور آزاد خواهد شد.

با وجود این مصوبه کمیسیون تلفیق اما در نهایت متن مصوبه مربوط به این بخش که در بند ص تبصره ۷ بودجه ذکر شده است تغییر یافته و در نهایت عبارت خودروهای سواری از آن حذف شده است. بنابراین براساس متن قانون بودجه سال ۱۴۰۲ خبری از واردات خودروهای سواری دست دوم در سال ۱۴۰۲ نخواهد بود.

متن بند ص تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

1431172_994

براین اساس تنها مجوز واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون به صورت دست دوم صادر شده است و این مسئله شامل خودروهای سواری که شاید بیش از همه مورد انتظار بود و می‌توانست بیش از سایر موارد به تنظیم بازار داخلی کمک کند، نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.