منتقدین مذاکرات باید مواضع رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۷۱۲

منتقدین مذاکرات باید مواضع رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند

فعال سیاسی اصولگرا و موسس حزب نواندیشان ایران در گفتگو با ایمنا:

منتقدین مذاکرات باید مواضع رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند

اصولگرایان معتدل از مذاکرات حمایت می کنند

خبرگزاری ایمنا: موسس حزب نواندیشان ایران گفت: آنچه جای نگرانی دارد بیان اظهار نظر نیست. نگرانی چهره های معتدل از این جهت است که چهره های رادیکال از خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری نیز فراتر بروند.

چهارشنبه ۵ آذر – ۱۵:۳۸

بعد از اعلام تمدید مذاکرات توسط ایران و ۱+۵ واکنش ها در داخل و خارج از کشور به نتیجه این گفتگوها شدت گرفت. در ایران نیز چهره ها و فعالین سیاسی از جناح های مختلف به اظهار نظر در این ارتباط پرداختند. تیتر روزنامه های متعلق به طیف های مختلف سیاسی نگاهی متفاوت به این مذاکرات داشتند. برخی با لحنی تند تمدید و روند مذاکرات را به نقد کشیدند و در مقابل عده ای دیگر آن را دستاوردی بزرگ برای ایران قلمداد کردند.
امیر محبیان فعال سیاسی اصولگرا و موسس حزب نواندیشان ایران در گفتگو با ایمنا و در پاسخ به این سوال که واکنش جریان های اصولگرا و اصلاح طلب را در ارتباط با تمدید و روند مذاکرات چگونه ارزیابی می کنید، گفت: من معتقدم هر دو طیف سیاسی با اصل مذاکره موافقند و در این مورد نباید تقسیم بندی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان داشت.
وی افزود: آنچه موجب اختلاف نظر شده نحوه و میزان انعطاف پذیری در این مذاکرات است. اصولگرایان سنتی و معتدل از مذاکرات حمایت می کنند و شخصی همانند آقای لاریجانی در سمت ریاست قوه مقننه، همواره از تیم مذاکره کننده ایران پشتیبانی کرده است.
محبیان تصریح کرد: جریان خاصی از اصولگرایان معتقدند که نباید در قبال غرب منعطف بود و به هیچ عنوان نباید تن به خواسته های آنان داد.
این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: جریانی که خود را تابع رهبری می داند پس در عمل نیز باید از نظرات ایشان پیروی کند. مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است و از آنها خواسته خطوط قرمز و منافع ملی را مد نظر داشته باشند.
موسس حزب نواندیشان ایران در ادامه ضمن انتقاد از واکنش های برخی چهره ها و فعالین سیاسی نسبت به روند تمدید مذاکرات، گفت: آنچه جای نگرانی دارد بیان اظهار نظر نیست. نگرانی چهره های معتدل از این جهت است که چهره های رادیکال از خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری نیز فراتر بروند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب بر مذاکرات اشراف کامل دارند و قطعا با درایت خود جلوی هرگونه عقب نشینی در مواضع ایران را خواهند گرفت. چهره های منتقد در نقدهای خود باید مواضع و نقطه نظرات رهبری را مد نظر قرار دهند.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.