مهارت تفکر انتقادی یک ضرورت پرستاری

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیئت علمی دانشگاه علم پزشکی یزد گفت : تفکر انتقادی یک امر ضروری در مراقبت بخش اورژانس است که سبب افزایش کیفیت مراقبت و اعتماد به نفس بیشتر پرستار و رضایت از عملکرد می گردد.

حمیده دهقانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پرستاران بخش اورژانس با توجه به مسئولیت های مختلف کاری و لزوم تصمیم گیری درست در موقعیت های پیچیده علاوه بر کسب دانش و معارت باید قادر به قضاورت در موقعیت های خطیر بالینی و تفکر انتقادی در بالین باشند گفت : تفکر انتقادی یک امر ضروری در مراقبت بخش اورژانس است که سبب افزایش کیفیت مراقبت و اعتماد به نفس بیشتر پرستار و رضایت از عملکرد می گردد.

وی با اشاره به اینکه تفکر انتقادی یک عمل هدفمند است که منجر به تفسیر و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری و ارزیابی درست از پدیده ها در بالین می گردد اظهار کرد : از طریق آن می توان به بهترین راه مراقتی در موقعیت بحرانی دست یافت .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزی ادامه داد : پرستاران در بخش اورژانش باید بتوانند با تجزیه و آموزش صحیح مهارتهای حمایت از بیمار ، مهارت تفکر انتقادی ، شناخت و توجه به جزئیات را در خود ایجاد و به کار بگیرند .

وی یادآور شد : در حوزه مهارت تفکر انتقادی پرستار باید زمینه توانایی تفکر سریع ، قضاورت بالینی خوب و تصمیم گیری مناسب در شرایط بحرانی را داشته باشد .

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد : پرستار باید به جزئیات فعالیت های و تغییرات حیاتی بیماران توجه نموده و آنان را به درستی در پرونده ثبت نماید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.